{Provided by MediaSpecs} Intermedia creëert virtueel Autosalon

Media / News

Door de gezondheidscrisis kan het Autosalon dit jaar niet plaatsvinden. Dat brengt de Belgische autodealers in een lastig parket, want door de invoering van de WLTP-verbruiksmeting en scherpere CO2-targets zijn er immers tal van nieuwe modellen en motorisaties beschikbaar. Bovendien staan de concessies te popelen om de traditionele salonmaand met bijhorende condities in ere te houden, hoewel het ernaar uitziet dat de toegang tot de showrooms in januari slechts beperkt mogelijk zal zijn.

InterMedia vangt die onzekerheid op met de creatie van een virtueel Autosalon tijdens dezelfde periode. Vanaf 15 januari kan je op www.VirtueelAutosalon.be binnenstappen in een digitale wereld die als twee druppels water op een echte beursomgeving lijkt. Alle deelnemende dealers hebben er een eigen ruimte, die je met een eenvoudige muisklik betreedt. Dankzij 360°-fotografie en complementaire video ontdek je er alles wat er normaal in de concessie te zien is, inclusief informatiepanelen en salonkortingen.

Maar wat het Virtueel Autosalon pas echt interessant maakt, is dat je er live in gesprek kan gaan met een informant of een verkoper. Op vastgelegde tijdstippen worden de webcams bemand door het personeel van de deelnemende dealers, die de nieuwigheden en saloncondities verder uit de doeken doen. En omdat het Virtueel Autosalon er net als de echte beurs naar streeft om zoveel mogelijk constructeurs onder hetzelfde dak te verzamelen, krijg je in één bezoek een goed zicht op alle nieuwigheden voor 2021.

Het Virtueel Autosalon wordt gefaciliteerd door de 360°-aanpak van InterMedia, want naast de creatie van de digitale beurs zorgen ze ook voor de VR-experience die de showrooms in foto en video capteert. Een algemene reclamecampagne in print en een gerichte social-mediastrategie ondersteunen de deelname van elke dealer, terwijl de VR-beelden naderhand ter beschikking worden gesteld aan de concessies voor verder gebruik.

Als kers op de taart wil InterMedia het Virtueel Autosalon verrijken met content van mediapartners, die de bezoekers zowel in tekst als in beeld zullen informeren over de laatste nieuwigheden. In het Chat Café kunnen geïnteresseerden zelfs in gesprek gaan met onafhankelijke specialisten en autojournalisten, die je wegwijs maken in de nieuwste technologieën en suggesties op maat kunnen doen. Kortom: een virtueel autosalon met de allures van een echte beurs, maar dan op lokaal niveau om potentiële autokopers direct in contact te brengen met hun dichtstbijzijnde concessie.

Meer over media en het Autosalon vindt u op de website van MediaSpecs.