Provided by Mediaspecs: Televisie, redder in nood voor ouders met jonge kinderen
Televisie is een redder in nood voor Belgische ouders. Dat blijkt uit onderzoek bij 1.000 willekeurig geselecteerde ouders met kinderen tot 6 jaar van onderzoeksbureau iVOX in opdracht van BabyTV. - News Provided by MediaSpecs
De helft geeft aan dat hun kind dagelijks naar de televisie kijkt. Het televisietoestel blijft bovendien king voor digital natives die hun kind wel eens naar tv laten kijken met 85 % die dit als toestel gebruikt om te kijken. Volgens 35% van de ouders wiens kind wel eens tv-kijkt, kijkt deze via een tablet. De meerderheid van de ouders wiens kind wel eens tv mag kijken, gebruikt televisie bovendien voor entertainment (55%). De helft verkiest wel edutainment (educatief entertainment). Daarnaast geeft 8 op 10 aan dat ze op ieder moment toegang willen hebben tot kwaliteitsvolle baby- en kinder-tv.
Verder toont de studie aan dat een kwart van de ouders het belangrijk vindt dat programma’s gemaakt zijn met kinder- en ontwikkelingsexperten. 75 % gelooft ook dat tv de ontwikkeling kan bevorderen. Daarnaast gebeurt tv kijken voor bijna 8 op 10 op vaste momenten en kan het dus helpen om de dag structuur en routine te bieden. Geschikte content is ook een bezorgdheid voor ouders. Meer dan drie kwart van hen vindt reclame op kanalen voor kinderen ongepast. En 6 op 10 maakt zich zorgen dat zijn kind ongepaste content te zien krijgt. De helft van de respondenten vindt Netlfix en YouTube niet geschikt voor jonge kinderen.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]