Een van de toespraken tijdens het voorbije Marketing Congress van STIMA, die van Dominique Leroy, CEO van Proximus, trok erg onze aandacht. Niet alleen door de meesterlijke manier waarop ze haar toespraak hield, maar door het officialiseren van de nieuwe communicatiepolitiek van Proximus. Zowel in Vlaanderen als in Brussel en Wallonië zijn consumenten zich daar niet van bewust, maar als je even boven het dagelijkse gewoel uitsteekt zie je dat Proximus al enkele maanden zich niet altijd op dezelfde manier toont. « We werden er ons bewust van dat we onze communicatie moeten aanpassen aan de realiteit op het terrein, » vertelde Dominique Leroy. Om daaraan toe te voegen dat « sinds september onze manier van reclame voeren anders is in Vlaanderen en Wallonië. In het Nederlands is onze slogan ‘Ongeduldig netwerk’ , terwijl we in het Frans ‘The Lucky Family’ gebruiken… » Telkens een ander discours. In het noorden spreekt men de consument aan vanuit een technologische invalshoek en de snelheid van het netwerk, in het zuiden vertrekt men vanuit de familie om een promotioneel aanbod naar voren te schuiven.
Waar voor veel merken België twee markten vertegenwoordigen, leidde die vaststelling voor Proximus tot een communautaire strategie. Krijgt dat navolging bij andere nationale adverteerders?
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]