Proximus en SILK halen de TMF generation terug

Crea / News

Proximus brengt de jongerenzender TMF terug: op 14 oktober exclusief bij Pickx. De hele dag wordt er teruggeblikt op de wildste periode uit onze tv-geschiedenis met de Veejays van toen, Belgische topartiesten en heel wat meer. FamousGrey bedacht de lanceringscampagne die vooral de TMF Generation zal doen glimlachen.

14 oktober wordt dus een heuse feestdag, want de hele dag wordt er teruggeblikt op de #TMFGeneration exclusief op Pickx. Met een dag vol throwbacks, Veejays en bloopers tijdens een 13 uur (!) durende livestream vanuit de Stadsfeestzaal in Antwerpen. Het volledige programma vind je op www.tmf.live. Maar dit evenement heeft meer te bieden dan nostalgie. Het is tevens een mijlpaal in duurzame liveproductie dankzij de fiber- en 5G-technologie dat Proximus Media House (PMH) zal gebruiken.

FamousGrey bedacht een campagne gericht naar de generatie die het allemaal van dichtbij meemaakte. Van Buffalos tot Kelly Rowland: heerlijk om terug te blikken op deze iconische periode. Om de TMF-mania aan te wakkeren zette Proximus een grootse mediacampagne op waarin enkele nostalgische headlines de hoofdrol spelen. Naast de DOOH werd vooral ingezet op digitaal met advertenties op Meta, Tiktok en Youtube. De radio werd gemaakt in samenwerking met Veejay Roos en Jessy Mackenzie. Twee iconen uit de TMF periode.


Credits:

Client: Proximus

Client: Julie Vanbelle, Luna Calogne, Aurélie Denayer, Sophie De Nys, Perrine De Keyzer, Maryève Charlier & Perinne Bichet

Agency: FamousGrey ​

Creative Director: Peter Ampe, Laurie Lacourt

Creative team: John Benois & Kenn Van Lijsebeth

Graphic designer: Elsa Gervais

Account team: Cathérine De Block, Aurélie Thollebeek, Silke Galle ​

Brand strategist: Aze Van Coillie

Digital Strategist: Wies Dickens, Yarne De Schrijver

Social creative: Florentien Duquet

Motion designer: Simone Curzi

RTV Producer: Birgit D’Hont

Sound Engineer: Mathieu Savenay

VO: Roos van Acker

Editor: Gilles Desplanque

Creator Studio Director: Olivia Naudts

Digital Creative: Nicolas Caeyers

Social producer: Fran Gillis

Media agency: EssenceMediacom

Media contact: Melissa Vitabile