Proximus en SILK maken statistieken... van voetbalsupporters

Crea / News

De magie van voetbal zit hem in de emoties die het teweeg brengt. Maar in de analyses achteraf gaat het over het aantal passes, de goals en de getrokken kaarten, want de emoties, die zijn niet meetbaar. En daar brengen Proximus en SILK naar aanleiding van het EURO2020 verandering in met “The Belgian Heartbeat”. Aan de hand van een geconnecteerde armband brengt de grootste telecomoperator van België voor het eerst in real time de emoties en het enthousiasme van de fans in kaart brengen op www.thebelgianheartbeat.be. De match tegen Finland maakte heel wat emoties los, vooral tussen de 65e en 82e minuut schoot de hartslag van de supporters de hoogte in. Lukaku scoorde namelijk (bijna) in minuut 65 en 82, maar Vermaelen zorgde voor meer ontlading met zijn goal in minuut 74, wat het hart van de Belgen deed overslaan tot 80 BPM. Benieuwd wat de match tegen Portugal zal geven.

Hierbij het rapport België - Finland:

 Wie zijn de 200 testers?

Onder de 200 personen die de armband dragen, bevinden zich journalisten en fans, hun gegevens worden volledig anoniem verwerkt. Famous Relations vulde het panel aan met een aantal bekende Belgen zoals Tessa Wullaert van de Red Flames en radiopresentator Sander Gillis. Hun emotionele reacties op de match zijn wel live te volgen op het platform.

De spanning van de campagne werd opgebouwd in aanloop naar de matchen van de Rode Duivels op het EK. Zo werden korte teasende filmpjes gedeeld op social media met enkele Rode Duivels in de hoofdrol, losten een paar bekende Belgen al wat informatie op hun Instagramkanaal en was de #thebelgianheartbeat te zien op ledboarding tijdens de vriendschappelijke matchen van de Rode Duivels tegen Griekenland en Kroatië. Na afloop van de matchen worden de analyses gedeeld  op social media en in DOOH. Net zoals enkele korte social video's die tonen welke emoties voetbal teweegbrengen. We zien hoe fans aan de hand van audiofragmenten van matchen van de Rode Duivels volledig worden teruggekatapulteerd naar dat moment:

CREDITS

Client : Proximus
Contacts : Aurélie Denayer, Sophie De Nys, Emmanuelle Puttemans

Ecosystem : SILK

CD : Peter Ampe
Creation : Jonathan d’Oultremont
Creation : Olivier Maquenne
Copywriter : Philippe Dorval, Paul de Groeve

Client Service Director : Catherine De Block
Account Director : Audrey Semal
Account Manager : Meriem Oucharif, Caroline Ropsy
Account Executives : Aurélie Forissier, Matti Verhaegen

Head of Strategy : Jonathan Detavernier
Strategic planner : Joeri Van Breedam

Digital Strategy : Tom Willemkens
Experience Director : Maarten Breda
Designer : Sacha Lempereur

RTV Producer : Myriam Maes, Sara De Grave
Film Production Company : Fledge TV
Creative Director Fledge TV : Diederik Jeangout
Director/DOP : Hyun Lories
Producer : Roeland Jeangout/Jeroen Berx
Editor : Nick Read
Post-production image : Fledge TV
Post-production sound : Eli Sundermann, Nicolas Délepine for FamousGrey Productions

PR : Famous Relations
Managing Director : Kathy Van Looy
PR Director : Déborah De Klerck
PR Managers : Alexandra Goffart, Eva Van riet, Laura Godinho, Zoé Cnaepkens

Digital Agency : Prophets
Account Director : Jeremy Demoor
Digital Producers : Kenneth Boerjan, Timothy Van Den Brande
Media Agency : Maxus
Head of Media : Ellyn O’Byrne