Proximus en Silk onverslaanbaar voor Fiber

Crea / News

Proximus en Silk pakken alweer uit met een opvallende campagne rond fiber, het snelste en stabielste internet van Proximus. Om fiber te positioneren, wordt het in de markt gezet als het onverslaanbaar internet. Met als creatieve invulling dat het zelfs onbreekbaar is als het hele gezin het tegelijk gebruikt.

In een 30" video, die deel uitmaakt van een volledige audiovisuele campagne, wordt deze nieuwe boodschap neergezet met het verhaal over een tienjarige jongen die met zijn grote zus wil spelen, maar zij heeft alleen oog voor haar online vriendinnen. In een poging om de aandacht van zijn grote zus te trekken, probeert de jongen het internet te saboteren. Hij loopt het hele huis door en zet alle devices aan in de hoop dat het internet uitvalt. Maar dat gebeurt niet. Tot hij plots op het idee komt om eenvoudigweg het internet uit te zetten via de Proximus-app. Zo kan hij eindelijk samen met zijn zus spelen.

Dit nieuwe concept werd doorgetrokken in radio, out-of-home en een digitale campagne met de nadruk op online en sociale video. In de radiospots wordt op auditieve wijze zien wat er gebeurt als je met z'n tweeën of drieën tegelijk het internet gebruikt. Zo vallen bepaalde woorden tijdens een Teams-meeting weg en dat leidt dan weer tot misverstanden. Deze herkenbare situaties vormen het uitgangspunt om een mooie brug te slaan naar fibernet, die altijd en overal snel en stabiel blijft. Deze campagne maakt deel uit van de "Think Possible" positionering van Proximus.

Credits

Client: Proximus
​Client Contacts: Aurélie Denayer, Sophie De Nys, Manoëlle Ballaux, Maxime Dekempeneer

Lead Agency: FamousGrey (as part of SILK)
​Creative Directors: Peter Ampe, Laurie Lacourt
​Creative Team: Inès Martinez, Zoé De Priester
​Copywriter: Jan Schoofs, Koen Van Deun
​Strategic Director: Jonathan Detavernier
​Client Service Director: Catherine De Block
​Account Director: Audrey Semal
​Account Manager: Caroline Ropsy
​Account Executive: Matti Verhaegen
​Designer: Sacha Lempereur
​DTP: Franco Scaramuzza
​Head of Production: Myriam Maes
​RTV Producer: Marie Libouton
​Soundstudio: FamousGrey Productions
​Sound producer: Sara De Grave
​Sound Engineer: Mathieu Savenay

​Digital Agency: Prophets (as part of SILK)
​Creative Team: Adnan Chehima , Maxime Andrien
​Design: Lucas Olaerts, Malou De Jonghe, Hannes Huybrechts, Fé Riské, Sam Castaigne
​Development: Dave De Preter, Yacine Miuedden, Edouard Denoncin, Jimmy Morrens
​Project Manager: Mike Veeckmans

Media Buying: Maxus (as part of SILK)

POS: Altavia Act (as part of SILK)

Production Company: HAMLET 
​Executive Producer: Jason Felstead 
​Producer: Robin Paul
​Director: Rogier Hesp
​DOP: Martijn Melis
​Editor: Johannes de Jong
​Postproducer: Dominique Ruys

Musique: Equal Idiots – Put my head in the ground.