Proximus en SILK verwennen met een nationale zonsondergang aan zee

Crea / News

Op donderdagavond 30 april zullen VTM en RTL hun programma’s onderbreken voor een nationale uitzending van de zonsondergang aan de Belgische kust. 90 seconden lang zal Proximus de Belgen trakteren op het nostalgische spektakel, om hen een hart onder de riem steken en het gemis van hun favoriete toevluchtsoord te compenseren nu ze al 7 weken in quarantaine zitten.

Dit initiatief van Proximus werd bedacht door SILK en past helemaal in #NoLimitsAtHome-campagne, die de Belgen aanmoedigt zich niet te laten beperken door de limieten van hun woning. Het idee kreeg meteen steun van van de grootste commerciële zenders in België, IP en DPG. Ook Toerisme Oostende werkte mee om het filmen van de zonsondergang mogelijk te maken.

De zonsondergang, die nergens zo nostalgisch is als aan de kust, zal niet alleen op de commerciële zenders worden uitgezonden, maar zal ook op Facebook en Instagram te volgen zijn. Jong en oud heeft natuurlijk mooie herinneringen aan de kust, en het gemis naar ’t zeetje is groot bij de Belgen nu ze er even geen nieuwe herinneringen kunnen maken. Een opnameploeg trok vorig weekend naar de badstad, volgens de veiligheidsmaatregelen én samen met Sean Dhondt, die zijn hit “Ordinary” speelt uit Liefde voor Muziek terwijl de zon wegzakt in de zee. Op amper 6 dagen was de productie rond.

Met #NoLimitsAtHome wil Proximus iedereen aanmoedigen om hun creatieve uitspattingen thuis met elkaar te delen. Zo zagen we Belgen hun huis al transformeren in een yogaruimte, concertzaal,… Nu gaat Proximus nog een stapje verder door de zonsondergang van de Vlaamse kust naar onze woonkamer te brengen. En daarmee wordt nog maar eens aangetoond dat de beperkingen van ons huis niet onze beperkingen zijn. Voortaan is ons kot ook een strandbar en appartement met zicht op zee.

Credits
Client: Proximus
Client contacts: Aurelie Denayer, Sophie De Nys, Emmanuelle Puttemans
Agency (ecosystem): SILK
Executive CD: Peter Ampe
Strategic director: Jonathan Detavernier
Creative Team: Jonathan D’Oultremont, Peter Ampe  
Account team: Catherine De Block, Cato Samyn, Caroline Ropsy
Digital project Manager : Jeremy Demoor, Kenneth Boerjan
PR Director: Kathy Van Looy
PR Managers: Deborah De Klerck, Justine Parys
Head of production: Charlotte Bodson
Post-production: Famousgrey Productions
Editor: Sven Vanhee
Sound: Sander Villers
Music: Lost Frequencies « The sun is shining »
Music: Sean D’hondt «  ordinary »
Media (Proximus): Steven De Deyne, Perrine De Keyzer
Communication planner (Maxus): Sarah Azni, Vincent Laduron
Social media manager: Gert Hauben
DPG Media: Tim Sutherland, Bert De Cort
RTL (IP): Cédric Braun, Marc Hootele, Galia Metdepenningen
Visit.Oostend Director: Peter Craeymeersch
Visit.Oostend Marketing Manager: Pieter Hens
Visit.Oostend Marketin & Pers: Niels D’Hoendt
Production company: Amok
Producer: Ann Van Steyvoort
DOP: Sam Ostyn
With the collaboration of Sean D’hondt