In Zuid-Korea is het al serious business, in ons land staat de e-sport nog in zijn kinderschoenen. Maar nu Proximus in heel België het supersnelle glasvezelnetwerk uitrolt, kon een eigen e-sportcompetitie niet ontbreken. En dus kreeg communicatiepartner SILK de opdracht om kandidaten te rekruteren.
Razendsnelle reflexen, flink wat doorzettingsvermogen en strategisch inzicht zijn maar enkele van de kwaliteiten die je als gamer nodig hebt. Geen sport voor doetjes, dus. Maar in tegenstelling tot onze reguliere sporthelden leven de meeste e-sporters in relatieve anonimiteit. Namen als ‘Fear’ en ‘PPD’ zeggen de meeste gewone stervelingen allicht niets. Toch rijfden deze e-sporters al miljoenen aan prijzengeld binnen dankzij hun gameskills. Sponsordeals, fanclubs, tornooien: deze sporttak is aan een niet te stuiten opmars bezig. En generatie Z is er helemaal mee weg. Hoog tijd om wat meer aandacht te besteden aan de e-sport en ook de Belgische topgamers uit de internet-obscuriteit te halen, vond Proximus. Dus organiseert het merk voor het tweede jaar op een rij de ESL Proximus Championships.
SILK maakte een reeks social fimpjes voor de telecomprovider, met een oproep naar fans van de games League of Legends en CS:GO om zich in te schrijven. Later dit jaar volgt overigens ook nog de ePro League, de officiële Belgische FIFA competitie. Spelers van de game FIFA 20 mogen zich alvast schrap zetten. Alles uiteraard onder de noemer van de lopende ‘Think Possible’-campagne. Want wie weet zit er tussen de huidige slaapkamersuperhelden wel de volgende grote gamekampioen…
Credits
-
Client: Proximus
-
Contacts: Tijs Verthé, Tim Colman
-
Ecosystem: SILK
-
Agency: PROPHETS
-
Production: Proximus Media House
-
Director: Anthony Nti
-
Photographer: Benjamin Brolet
-
CD: Sam De Win
-
Creation: Ivan Moons, Wouter Huyghe
-
Account Team: Jeremy Demoor, Ophélie Van Hagendoren
-
Digital Strategy: Tom Willemkens