Proximus en Base geven Pokémon GO alle ruimte

Niemand is er de voorbije weken aan ontsnapt: Pokémon GO is overal. Wereldwijd zijn tientallen miljoenen spelers in de ban van deze augmented reality app. Dit spel voor smartphones is momenteel het meest gedownloade (op Android of IOS) wereldwijd. In het kader van zijn zomeracties rond mobiel internet, heeft Base beslist om al zijn postpaid klanten voortaan gratis Pokémons te laten vangen. Sinds 3 augustus en tot en met 30 september wordt het mobiel internet dat postpaidklanten in België verbruiken via de app Pokémon GO niet aangerekend. Proximus biedt eveneens, sinds 4 augustus, al zijn mobiele klanten gratis gebruik van data in 3G, 4G en 4G+ voor de Pokémon GO-applicatie, en dat tot 31 oktober 2016. Alle mobiele klanten kunnen ervan profiteren: zowel residentiële als professionele, met een abonnement of prepaid.
En Pokémon Go laat de verkoop van Powerbanks door het dak schieten, zo meldt onderzoeksbureau GfK. Sinds het spel op 6 juli 2016 werd uitgebracht door The Pokémon Company, breekt Pokémon Go alle records. Slechts enkele dagen na de lancering werd de app dagelijks al meer gebruikt dan Snapchat, Tinder, Instagram en Facebook. Vijf dagen na de uitgave van het spel nam het aandeel van Nintendo toe met 25% waardoor de waarde van het bedrijf steeg met 8 miljard euro. In de dagen erna bleef het aandeel groeien, wat de totale marktwaarde van Nintendo omgerekend op 31 miljard euro bracht op 14 juli, wat bijna 80 procent meer is dan het bedrijf voor de lancering waard was.
Pokémon Go is dus, op zijn minst gezegd, hot! "Overal waar je komt, zie je wel een aantal noeste Pokémon jagers, druk in de weer om hun Pokédex verder uit te breiden," zo meldt GfK. "Maar terwijl rond wandelen in de stad en vechten tegen Pokémons heel leuk is, is het ook hard werken, vooral voor je smartphone dan toch. Wat voor de Pokémon-trainer neerkomt op een paar polsbewegingen en een tik hier en daar, is het zeer “batterij-intensieve” arbeid voor de telefoon. De GPS draait op volle toeren, trainer en kaart worden in 3D weergegeven op de display, die meestal ook op volledige helderheid staat omdat het spel buiten gespeeld wordt, en data gaan continu in en uit. Het is dan ook geen verrassing dat Pokémon Go de batterij van je smartphone volledig opslorpt na een uur of twee spelen. Om dit probleem te verhelpen en toch nog zo veel mogelijk Pokémons te kunnen vangen, zoeken de meeste Pokéjagers hun heil in een powerbank. Een powerbank is een kleine mobiele USB oplader / batterij (nood accu) waarmee je apparaten kunt opladen zonder stopcontact. Zo kun je altijd en overal je telefoon, camera, GPS of MP3 speler opladen en zit je nooit meer met een lege batterij. Wij gingen na of België ook zo in de ban was van dit spel en de batterij van zijn smartphone continu moet bijladen. Wij doken in onze cijfers en konden inderdaad vaststellen dat de verkoop van powerbanks de laatste weken de hoogte is ingeschoten. De verkoop is nauwelijks bij te houden. Uit onze cijfers blijkt dat de verkoop van powerbanks in week 28 (dat is de week van 11 juli) met maar liefst 170,5 procent toenam ten opzichte van diezelfde week in 2015. Er werden toen 11.167 stuks verkocht tegenover 4.128 in 2015. Dit zijn ook 2,3 keer meer verkochte stuks als de week ervoor, in week 27 2016 (4.889 stuks). En het succes neemt enkel toe. In week 29 (vanaf 18 juli) zien we een stijging van 229,3 procent ofwel 9.661 verkochte stuks er bovenop. Dit komt neer op een totaal van 13.874 verkochte powerbanks in die ene week. En in week 30 (week van 25 juli) tekenen we een stijging van 275,8 procent op. Er werden in die week 14.381 powerbanks verkocht ten opzichte van 3.827 stuks in dezelfde week het jaar ervoor. In week 31 (week van 1 augustus) zien we een kleine terugval in de verkoop ten opzichte van de week ervoor naar 10.447 stuks. Dit is echter wel nog een stijging van 182 procent tegenover dezelfde periode in 2015. De verkoop van powerbanks zit dus in de lift en fabrikanten doen momenteel gouden zaken dankzij Pokémon Go."
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]