Proximus gelooft in een digitaal België

Communication / Crea / News

In het kader van zijn jaarlijkse IoT & Analytics-event ThinkThings lanceert Proximus de ‘Proximus Accelerators’Dankzij dit partnerschap voor samenwerking, dat de expertise van Proximus en zijn filialen in het domein van ICT bundelt, zullen professionele klanten worden begeleid om echte digitale voortrekkers te worden. Deze benadering past in de #shifttodigital-strategie van Proximus en zijn ambitie op het vlak van de digitale transformatie van België, door bedrijven te helpen het potentieel van de technologie volop te benutten. 

Een dergelijke evolutie is noodzakelijk, toch als we in de Digital Economy and Society Index (DESI) van de Europese Unie kijken hoe België de voorbije jaren heeft gepresteerd. Globaal staat ons land op de 9e plaats in de editie van 2019, terwijl het drie jaar geleden nog tot de top vijf behoorde. Terwijl België het goed doet op het vlak van connectiviteit en de adoptie van digitale technologieën erop vooruitgaat, wijst het rapport er ook op dat “meer investeringen nodig zijn om de digitalisering van de Belgische economie te stimuleren.”

Om deze ambitie kracht bij te zetten, start ook een nieuwe campagne die bedrijven aanspoort om van België een digitale hotspot te maken, met als slogan ‘We see you, Belgium...’  De campagne wordt vooral digitaal gestuurd (op YouTube, LinkedIn, Facebook en Google), met bijkomende zichtbaarheid in gedrukte magazines, en zal tot het einde van het jaar lopen.

Meer bepaald zijn de Proximus Accelerators: Be-Mobile, ClearMedia, Codit, Davinsi Labs, Umbrio, Unbrace, Proximus Enterprise, Proximus SpearIT en Telindus. Samen tellen deze bedrijven, met activiteiten in 8 landen, meer dan 2200 medewerkers.