In deze crisisperiode bundelen PUB Magazine en Auxipress hun krachten om u elke week een uitzonderlijke widget aan te bieden in verband met het coronavirus. Elke week kunnen jullie volgende onderwerpen verwachten: de evolutie van het coronavirus in de Belgische media, de gevolgen gelinkt aan de crisis, een top 5 van de meest vermelde merken in deze context, de sectoren en persoonlijkheden die het meest genoemd werden tijdens de voorbije week en nog veel meer!
Insights week 7 (02/05/2020 – 08/05/2020)
Ondanks een lichte toename van het aantal vermeldingen en artikelen over het coronavirus deze week ten opzichte van vorige week, kunnen we zeggen dat de trend nog steeds neerwaarts is. Inderdaad, deze verhoging is gekoppeld aan 1 mei. De dagelijkse piek van vermeldingen en artikelen blijft dalen, een teken dat de trend nog steeds afneemt.
In de top 5 van de meest genoemde Belgische merken gerelateerd aan het coronavirus staat Brussels Airlines ook deze week weer aan de leiding met 549 vermeldingen. Angsten voor de toekomst van het bedrijf en zijn medewerkers hebben de krantenkoppen gehaald. Interessant is dat Brussels Airport ook sterk wordt genoemd in verband met de crisis (253 vermeldingen). De Wereld Rode Kruis Dag op vrijdag 8 mei maakt het mogelijk dat de vereniging in dit klassement blijft staan. AB Inbev en Bpost zijn respectievelijk het 2e en 3e Belgische merk dat deze week het meest wordt genoemd in verband met het coronavirus.
Het is niet verwonderlijk dat de Belgische premier Sophie Wilmès met het coronavirus veruit de meest geciteerde Belgische beroemdheid is met 679 vermeldingen. Haar wekelijkse toespraken over de opvolging van de deconfiniëring zouden haar deze rangschikking moeten laten ‘domineren’. Ze loopt dus direct voor op Marc Van Ranst (236 vermeldingen), de enige niet-politieke persoonlijkheid in de top 5 deze week. Ook Alexander De Croo, Maggie De Block en Nathalie Muylle worden in de Belgische media regelmatig genoemd in verband met de crisis, waarmee deze top 5 wordt aangevuld.
Terwijl de deconfiniëring officieel is begonnen en de zomer langzaam nadert, komt het probleem van het toerisme in de Covid-19-periode weer naar boven. Voor het eerst is de toeristische sector de derde meest genoemde in verband met de crisis (3464 vermeldingen). Een top 5 die trouwens nog steeds grotendeels wordt gedomineerd door de distributiesector (12472 vermeldingen).
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]