PUB Magazine spreekt (klare) digitale taal

Media / News

Onze Belgische bedrijven bereiken een steeds hogere digitale maturiteit. Hoera, een vreugdekreet is dus op zijn plaats. Of een pluim voor onszelf, een bank vooruit of een kus van de juf. Whatever makes you happy. U leest het goed, digitale marketingpraktijken zijn in volle ontwikkeling. Maar dat wil ook zeggen dat de concurrentie bikkelhard geworden is. En dat zal er, met een paar aanstormende evoluties zoals het verdwijnen van cookies van derden, niet meteen op beteren. Reden te meer voor organisaties om in te blijven zetten op uitgekiende Search Engine Optimalisation (SEO)- en Search Engine Advertising (SEA)-strategieën, het verzamelen van first party consumentendata en het centraal stellen van de klant in elke weloverwogen beslissing. Want wie niets doet, blijft steeds verder achter.

In het nieuwe nummer van PUB Magazine leest u gelukkig dat SEO en SEA niet te lijden hadden onder het coronavirus, integendeel. “Speel je het spelletje slim, dan houd je je concurrenten weg,” horen we bij een van de respondenten (Moutainview, ING, Salesforce, Teamleader, HubSpot, Springbok, OMcollective, iO, Superkraft, PHD, iProspect). Maar een spelletje is het in geen geval. Wel harde business en het trekken van aandacht van (mogelijke) klanten. Het gevecht dat wordt aangegaan met ondertussen ingeburgerde tools past in de ruimere ‘war for attention’ die merken omzet doen genereren (op korte termijn) en merken doen overleven (op lange termijn). 

Nog in dit nummer: de verhuizing van Skinn Branding Agency (Kurt De Vlieghere, David van Gessel, Ruth Bossuyt), dat recent nieuwe kantoren in Antwerpen opende en met een vestiging in Amsterdam een eerste stap naar internationalisering zet, de favoriete apps van Natacha Manco (PAN studio) & Christine Van den Berghe (Lijncom), een gesprek met Benoit Vancauwenberghe (20Something) en Grace Larose (Maison Slash) over onze liefde - of ons gebrek daaraan - voor reclame, een podcast over stereotiepen in reclame met Iwein Vandevyver (Lucy) en Geoffrey Masse (Mortierbrigade), Stijn D’Hondt over zijn interactieve expo ‘Lost Heartbeats’, een duik in de communicatie-strategie van verschillende Vlaamse jongerenpartijen, een It runs in the family met Olivier Duroy (Nostalgie) en Stéphanie Henrotte,...

LEES DIT PUB MAGAZINE HIER !