"Concurrentie is onze beste vriend"

Innovation / Marketing / Media / News

CMFF18 Overview_preview

CMFF 2018 Amsterdam


In de wereld van vandaag is het uitdagender dan ooit om inhoud te ontwikkelen en te verspreiden die effectief impact genereert. Daarom brengt Custo, de Belgische handelsorganisatie van contentmarketingbureaus het beroemde Nederlandse #CMFF Congres op 31 mei naar Brussel. Ontdek het volledige programma op http://cmffevents.be/ En goed nieuws voor PUB-abonnees: omdat PUB mediapartner van dit event is krijgen PUB-abonnees 20% korting voor deelname aan #CMFF 2018. Gebruik hiervoor de code PUBCMFF20.
Als opwarmertje ontmoetten we Content Marketing Fast Forward founding fathers Albert Jan Huisman en Bert van Loon op de zolder van ACC Belgium, in het gezelschap van Custo-voorzitter Pieter Vereertbrugghen en ACC-ceo Johan Vandepoel.
Nederland rondde zopas zijn vijfde editie af van #CMFF Congres, dat op 12 april plaatsvond in het OBA Theater in Amsterdam. Het congres kan rekenen op internationale bekendheid en belandde zelfs in de ‘Best Marketing Conferences op 2018’-lijst van Marketing Insider Group. Inhoudsgewijs zal deze eerste Brusselse editie door hetzelfde duo worden georganiseerd, Albert Jan Huisman en Bert van Loon. Huisman is oprichter van Y Content en heeft meer dan 20 jaar ervaring in marketing en sales, ondermeer als marketingdirecteur bij Willis Towers Watson. Bert van Loon is minstens even lang werkzaam in business communication en publishing en is eveneens onafhankelijk marketing- en communicatiestrategieconsultant.
CMFF18 Bert and AJ_preview

Albert Jan Huisman en Bert van Loon


« Met Content Marketing Fast Forward willen we graag kennis delen, maar ook mensen bij elkaar brengen. We merken de behoefte die er is om contentmarketing te promoten en toegankelijk te maken. Heel veel mensen hebben het nog te lastig met de stap naar content driven customer centered marketing. Daarom moeten we oude gewoontes afleren die niet meer geldig zijn in het oude landschap, » legt Van Loon uit. Dat is volgens Pieter Vereertbrugghen « heel moeilijk. De meeste marketingafdelingen worden namelijk nog bemand met veertigers en vijftigers, maar die hebben nog een hele grote switch te maken. Contentmarketing wordt heel snel vereenzelvigd met ‘artikels maken ten behoeve van’, maar dat is het niet. Het heeft te maken met de opkomst van smartphones, mobiel internet en de komst van web 2.0. Er staat ons een onwaarschijnlijke revolutie te wachten, en daar is nog heel veel evangalisatie voor nodig. » En dat is precies wat ACC Belgium wil doen, voegt Johan Vandepoel toe: « Het vak bekender maken en ervoor zorgen dat de bureaus er beter uit kunnen komen, » .
De ‘Fast Forward’ in Content Marketing Fast Forward staat voor een leuke ankedote: « Andrew Davis, onder meer keynotespreker op Content Marketing World, is een goede vriend van ons, » zegt Albert Jan Huisman. « We daagden hem uit om samen met ons zoveel mogelijk boeken over contentmarketing te lezen. Met z’n drieën hebben we op drie uur tijd maar liefst zestig boeken behandeld. Vandaar de ‘Fast Forward’ en dus ook de start van het #CMFF Congres. »
Het programma van de Brusselse editie bestaat uit twee delen. ’s Ochtends kan u tijdens #CMFF Interactive twee onderwerpen selecteren uit 12 expert tabellen, die worden gehost door Custo-leden. Een unieke ervaring om te luisteren en te leren, om ervaringen te delen en te verzamelen en om praktische kennis en nieuwe ideeën te verzamelen voor uw eigen marketingactiviteiten. Toegang tot het ochtendprogramma kan uitsluitend worden verkregen via de deelnemende Custo Member-bureaus. Tijdens het tweede deel, #CMFF Inspiration, kunnen 200 marketeers genieten van het inspiratieprogramma: 6 internationale keynote speakers en cases die in België en Luxemburg in première gaan. En daar staan enkele straffe internationale namen op zoals Ann Hadley, de leading lady van content marketing (MarketingProfs), maar ook Lazar Dzamic (Google ZOO), Victor W. Goa (Arrow), Inga Batur en Andre Alpar (ex-Performics).
CMFF

Custo slaat de handen in elkaar met Content Marketing Fast Forward voor een eerste Belgische editie.


« Het middagprogramma is internationaal, met als opening key note Ann Handley, de leidende content marketing visionair uit Amerika als het over story gaat en finding your voice. Onze closing key is Lazar Dzamic, de vroegere brand director van Google ZOO. Hij heeft een prachtverhaal over innovatie en creativiteit te delen, heel persoonlijk en heel inspirerend, » aldus Bert van Loon. « Het programma is heel divers, en het is fantastisch om te zien dat de ervaring er in België is. Volgens mij staan we in Nederland helemaal niet verder in contentmarketing dan België. Misschien pikken we de dingen sneller op, maar er zit zeker evenveel deskundigheid de Belgische markt. »

« Voor ons is dit alvast een fantastische samenwerking. In deze markt van snellere veranderingen en groei moeten we leren dat onze concurrent onze beste vriend is om samen business te creëren. En dit is het bewijs dat Custo dit kan, » besluit Pieter Vereertbrugghen.
Meer informatie over het #CMFF Congres, over het programma en inschrijvingen, vindt u op de website. En zoals gezegd: goed nieuws voor PUB-abonnees: omdat PUB mediapartner van dit event is krijgen PUB-abonnees 20% korting voor deelname aan #CMFF 2018. Gebruik hiervoor de code PUBCMFF20.