PUB sprak met Karen Corrigan, Kris Hoet en Geoffrey Hantson

Awards / Communication / Media / News / People

Kris Hoet, Karen Corrigan & Geoffrey Hantson (© Luc Hilderson)

Kris Hoet, Karen Corrigan & Geoffrey Hantson (© Luc Hilderson)

Hét bureau van het jaar? Happiness Brussels. Zeg dat de jury van de Creative Belgium Awards het gezegd heeft. Al is het ook een kwestie van objectieve cijfers: per campagne die op de shortlist terechtkwam of een prijs won werden punten verzameld. Happiness Brussels haalde het voor Mortierbrigade en TBWA\Belgium. PUB had een gesprek met Karen Corrigan, Geoffrey Hantson en Kris Hoet, de leiding van het bekroonde bureau.
Enkele dagen na de bekroning tot Agency of the Yearin Knokke zijn we te gast in de kantoren van Happiness Brussels. In de kantine staan nog enkele flessen champagne: er is nog eens gezamenlijk geklonken. “De mensen waren hier echt blij, hoorde je dat in Knokke al niet,” vraagt Geoffrey Hantson retorisch. Samen met Karen Corrigan – de ruitjes in haar kledij verraden haar Schotse afkomst – en Kris Hoet gaf hij het bureau vier jaar geleden een nieuwe, succesvolle invulling. Karen Corrigan doet dat als CEO en strategist, Geofrrey Hantson als chief creative officer en Kris Hoet als chief innovation officer.
Agency of the Year worden, hoe kijken jullie daarnaar? Een moment van glorie, of is dat meer?
Geoffrey Hantson:“Een award winnen is altijd leuk, maar dat is een feest van het verleden. Glaasje drinken en op naar morgen. Agency of the Year, dat vind ik toch wat anders. Je voelde in Knokke misschien de sfeer, dat is anders dan een prijs winnen. Omdat het gaat om het agency. Een gewone award gaat naar een beperkt team, nu gaat het om het hele team. Niemand ziet altijd dat hele bureau erachter, terwijl wij weten: je wordt nooit een goed bureau met alleen creatieven. Agency of the Year zet dat eens in de verf.”
Karen Corrigan:“Ik was er uiteraard supergelukkig mee. Om te beginnen: ik doe altijd mee om te winnen. Ten tweede, en ik ben blij dat we hier met zijn drieën zitten: we werken nu 4,5 jaar goed samen, met veel respect voor elkaars taak en functie, maar ook kritisch voor elkaar. Dit is een goed huishouden, we runnen dat goed, het is een beetje een trio-koppel (lacht).De mensen voelen dat. Omdat we niet met elkaar bezig moeten zijn, kunnen we het beste uit onze klanten en onze mensen halen. De bekroning voelt juist aan, het klopt met wat ik zelf voel.”
Kris Hoet:“Als management heb je altijd die macroview en je gaat ervan uit dat iedereen die heeft, maar dat is niet zo. De groep voelt dat macrogevoel van ‘wij als geheel’ wel aan bij zo’n bekroning. Iedereen die gespannen in de zaal zit, en dan die ontlading, daar kan ik echt van genieten. Mensen delen het gevoel dat je iets speciaals aan het doen bent.”
Lees het volledige interview in PUB Magazine van juni 2019.