Publicis Brussels treurt om Roemeense bossen

Crea / News

TearsforTreesTears for Trees is een kruistocht van Agent Green om de laatste oerbossen in Roemenië te redden van illegale ontbossing: "Onze missie begon toen we de eerste kettingzaagolie ontwierpen die houthakkers aanzet tot nadenken… met hun eigen tranen."

W3Tears for Trees tweetakt olie is een speciaal ontworpen product dat ingrediënten in pepperspray bevat, in combinatie met reguliere tweetakt olie. Wanneer het gemengd wordt met benzine ontstaat er een chemische reactie zodra de kettingzaag opgestart wordt. Dit veroorzaakt een rookpluim met hetzelfde effect als pepperspray: zodra het de ogen raakt, begint men te wenen. Agent Green deelde gratis monsters Tears For Trees uit in lokale Roemeense winkels. Winkels waar houthakkers gewoonlijk hun olie en benzine kopen, dicht bij kwetsbare bossen: "Bij Agent Green begrijpen we dat we meer dan tranen nodig hebben om ontbossing tegen te gaan. We moeten groter denken, met gedreven teams op de grond die continu controleren en illegale ontbossing in kaart brengen. Op www.tearsfortrees.org kunnen bezoekers Agent Green helpen door de objecten te sponsoren die we nodig hebben. Deze kan je terugvinden op de ‘Donate’-pagina."

Tears for TreesAgent Green is een NGO opgericht in Roemenië in 2009. De belangrijkste focus van Agent Green is om milieucriminaliteit strategisch te onderzoeken en in kaart te brengen. Om zo oplossingen te bedenken en de natuur te beschermen. Voor nu en de komende generaties. Bedankt om de hashtag #tearsfortrees te gebruiken, meldt Publicis Brussels, dat deze campagne ontwierp voor Agent Green Romania.

Credits

Klant: Agent Green Romania; Gabriel Paun

Agency: Publicis Brussels

Creative Directors : Tom Berth, Geert De Rocker

Digital Creative Director: Naïm Baddich

Creatives : Marc Richard Vander Heyden, Kermit Cota

Copywriting: Maarten De Maayer

Graphic Designer: Christophe Vantricht

Digital Producer: Tanguy De Kelver

Web Development: Everything is Fun

Web Design: Jérémie Acquisito

Account Manager : Amandine Clio

Strategic planner: Philippe Gérin

Film Production: Muna Baradi