Publicis Brussels zet stevig in op strategie
Publicis Brussels versterkt zijn team met drie strategen. De eerste in de rij is Carl De Gussem. Hij komt over van Emakina en beschikt over maar liefst 24 jaar strategische ervaring. 24, dat is ook de leeftijd van jong talent Lise Tran. Lise studeerde af aan de Solvay Business School en werd na een erg geslaagde stage van zes maanden vriendelijk verzocht om te blijven.
Voor specifiek strategisch advies aan Orange werd Jan Govaert aangetrokken. Orange vertrouwde recent ook zijn volledige digitale communicatie toe aan het Publicis One netwerk. Als merkstrateeg met stevige digitale achtergrond zal Jan de strategie doorheen alle digitale en offline touchpoints aansturen. Carl, Lise en Jan zullen aanschuiven aan de strategietafel bij Loes Hendryckx en Virginie Lepère (in een vorig leven als creatief meermaals bekroond met Effie awards en Cannes Lions). Annemie Goegebuer, head of strategy & co-manager: « Ik ben ontzettend blij met dit team. Ik zie een waaier van talenten, heel complementair: van starters met een open blik tot senior professionals die voluit in het leven staan, van strategen met een businessachtergrond tot advertisingfreaks, stuk voor stuk karakters met elk hun eigen netwerk en interesses. Zo kan je als strateeg je werk nog beter aftoetsen en verrijken. Het is een essentiële stap richting meer diversiteit. En het is intussen geweten dat diversiteit tot betere resultaten leidt. »
De strategen van Publicis Brussels werken nauw samen met de 2 connection planners in huis: Fiona Boyle en een tweede planner die aansluit in mei. Connection planners loodsen de consument vlot doorheen de customer journey, vanaf het eerste contact met het merk tot het getrouwheidsprogramma. Annemie Goegebuer: « Vijf jaar geleden was Publicis Brussels één van de pioniers die connection planning naar België importeerde. Vandaag zetten we volop in op een verantwoord gebruik van data, om de customer journey nog te verbeteren. Met 6 data-scientists in huis, die toegang hebben tot de datatools van de groep, kunnen we gerichter en relevanter communiceren met onze doelgroepen. »
De versterking van het lokale strategische team ligt in lijn met de ambities van de Publicis Group, die zich internationaal positioneert als een creatieve partner in marketing & businesstransformatie.