Publicis geeft BNP Paribas Fortis duwtje in rug
Een project hebben is goed, het durven uitvoeren veel beter. Om meer jonge ondernemers aan te moedigen om te starten of zich verder te ontwikkelen, wil BNP Paribas Fortis zich positioneren als dé referentiebank om starters te ondersteunen op hun weg naar succes. Van businessplan tot de omslachtige administratieve stappen om een bvba op te richten, de bank wijst elk van hen een speciale adviseur toe die hen net dat extra duwtje in de rug kan geven en hen door elke fase kan loodsen. Want met een klein duwtje in de rug kan je het heel ver schoppen.
Precies op deze metafoor is de film gebaseerd die Publicis Brussels creëerde voor de Starterscampagne van BNP Paribas Fortis. We zien een jongetje dat met de hulp van zijn papa leert fietsen voor hun huis, later zien we hem terug als trotse eigenaar van zijn eigen zaak: Coffee & Go.
De televisiespot loopt sinds 23 april. Daarnaast bestaat de campagne uit een belangrijk digitaal luik, uitgedacht door de connection planners en digitale strategen van Publicis Brussels.
Credits
Client: BNP Paribas Fortis
Contacts: Barbara Van Geel, Ann Baggerman, Frederick Blancke, Yves Wemers
Advertising Agency: Publicis Brussels, Belgium
Creative Directors: Willem De Wachter, Kwint De Meyer
Creatives: Laurence Van de Putte, Philippe Dorval
Copy NL: Wim Corremans
Strategy: Loes Hendryckx, Fiona Boyle
Account Team: Michael Marchand, Frederik Jonnaert, Maité Camerman
Producer: Marc Van Buggenhout, Daan Feytongs
Film Production Company: Caviar
Director: Bram Coppens
Producer: Thomas Hofman
Music: Pieter Van Dessel – “A little push”
Sound: Prodigious
Sound Director: Tom Garcia
Sound Engineer: Allain Guillaume