Na een korte pitch mocht Publicis Groupe zich opmaken om voor BBC First een eerste activatie uit te werken die de remake van All Creatures Great and Small ruchtbaarheid moest geven, een hitserie uit de jaren ’70 die zich afspeelt in de jaren ‘30. In de serie zonder geweld, sex of drugs staan de dieren en hun eigenaars centraal, evenals de Short Horn cow.
Data van media en social leerde dat de BBC First fans voornamelijk vrouwen tussen 35 en 59 zijn, die in de driehoek Rotterdam – Amsterdam – Arnhem wonen en light users van digital zijn. Dit gegeven inspireerde de teams van Publicis Groupe tot een lekker nostalgische campagne waarin de ACGAS melkboer centraal staat: ‘Treats for All Creatures Great and Small’. Tijdens zijn tocht langs 61 steden en dorpen leverde hij een paar duizend short horn cow melkflessen voor hondeneigenaars en popcorn-cookies voor hun honden.
En om het verhaal helemaal af te maken konden alle fans via een QR-code inloggen op een trailer die ingesproken werd door honden, katten, kippen, koeien en paarden. Zodat zij ook konden meegenieten van al het moois dat de serie te bieden heeft.
De serie miste zijn start dan ook niet. De kijkcijfers ontploften naar een historische groei van +996% versus channel average voor de eerste twee afleveringen.
Credits
Client: BBC First - Malgorzata Mazur, Alexandra Thrift, Corinna Carlesso, Martha Hughes
Agency: Publicis Groupe BeNe
Strategy: Karel Vinck, Tessa Bruns
Chief Creative Officer BeNe: Eduardo Marques
Content & Co-Creative Director: Lode Vochten
Creatives: Charles-Elie Chauvaux, Jan Denys, Jolien Elegeert, Catheline Leroy, Steef Nijhof, Sander Bergmeijer
Content Creative: Joris Van der Plaetsen
Editor: Joris Van der Plaetsen
Creative Designers: Christophe Vantricht, Bruno Menon
Sound Lead: Tom Garcia
Sound Engineer: Mathias Lewis, Koenraad Foesters
Creative Production Lead: Christ Lannoy
Motion Designer: Christopher Baldo Cittadini (Squarefish)