Publicis Groupe Benelux opent de jacht op web 3.0 talent met gigantische telefoon in de Metaverse

Ergens in de Metaverse rinkelt op dit moment een gigantische rode telefoon. Wie die opneemt in de virtuele wereld, maakt kans op een job in de échte wereld. Een nieuwe manier om schaars web 3.0 talent aan te werven. "Het talent dat vorm zal geven aan de Metaverse, zit er al in," legt Eduardo Marques, CCO van Publicis Groupe Benelux, uit.
De Metaverse bestaat al meer dan 20 jaar in de game-industrie, maar vandaag is het een playground voor een nieuwe generatie creatief talent. Een wereld waarin onze digitale en fysieke levens beginnen samen te smelten. En de perfecte plek om talent te vinden dat de Metaverse écht begrijpt. Door verouderde technologie te gebruiken - een ouderwetse draaitelefoon - verleidt Publicis Groupe Benelux een nieuwe generatie om heel even de virtuele wereld te verlaten en werk te vinden in de echte wereld.
Volgens Eva Devos, co-CEO van Publicis Groupe Belgium, is het de verantwoordelijkheid van marketeers en bureaus om bij elke communicatie de aandacht te verdienen. De Metaverse is geen uitzondering: "Brands en agencies zullen een vitale rol spelen in de overgang van de reële naar de virtuele wereld, maar alleen als ze begrijpen wat mensen daar beweegt. De Metaphone is een brug tussen werelden en een nieuwe manier om talent te benaderen dat de Metaverse niet alleen begrijpt, maar ook zal helpen bouwen. Ze moeten alleen opnemen."
Nu solliciteren? De Metaphone is een gigantische rode telefoon in Decentraland die dag en nacht rinkelt, wachtend tot het juiste talent opneemt. Wat er dan gebeurt, ontdek je in de Metaverse. Op zoek naar een job of gewoon nieuwsgierig? Bezoek de Metaphone hier.
Credits
Client Lead: Ellen Sonck
Account Executive: Alexia Matthyssens
Chief Creative Officer Benelux: Eduardo Marques
Executive Creative Director: Mathieu Cardon
Sr Creatives/Concept providers: Daniel Vanden Broucke, Maarten De Maayer, Maarten Van Herck
Copywriter: Maarten De Maayer
Brand & Campaign Strategist: Nicolas Vergauwen
Head of Art: Guilherme Nunes
UI Designer: Laurent Broyart
Sound Lead: Tom Garcia
Sound Producer: Saartje Goris
Sound Engineer: Mathias Lewis
VO’s: Tom Garcia, Eduardo Marques, Julie Maris, Catheline Leroy
Experience Lead: Maarten Van Herck
Digital Business & Operations Director: Emily Olaerts
Sr Digital Project Manager: David Calvete
Sr PR Consultant: Judith Koop
Partners
Production & build: Artcore Society
LionVault (part of Publicis Groupe)
Executive Vice President, Web3 Growth: Cynthia Glasbrenner
Executive Vice President, Head of Blockchain: Chris Outram
Sr Vice President, Head of Web3 Investment: Jeremy Cohen
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]