Publicis Groupe Benelux opent de jacht op web 3.0 talent met gigantische telefoon in de Metaverse

Crea / News

Ergens in de Metaverse rinkelt op dit moment een gigantische rode telefoon. Wie die opneemt in de virtuele wereld, maakt kans op een job in de échte wereld. Een nieuwe manier om schaars web 3.0 talent aan te werven. "Het talent dat vorm zal geven aan de Metaverse, zit er al in," legt Eduardo Marques, CCO van Publicis Groupe Benelux, uit.

De Metaverse bestaat al meer dan 20 jaar in de game-industrie, maar vandaag is het een playground voor een nieuwe generatie creatief talent. Een wereld waarin onze digitale en fysieke levens beginnen samen te smelten. En de perfecte plek om talent te vinden dat de Metaverse écht begrijpt. Door verouderde technologie te gebruiken - een ouderwetse draaitelefoon - verleidt Publicis Groupe Benelux een nieuwe generatie om heel even de virtuele wereld te verlaten en werk te vinden in de echte wereld.

Volgens Eva Devos, co-CEO van Publicis Groupe Belgium, is het de verantwoordelijkheid van marketeers en bureaus om bij elke communicatie de aandacht te verdienen. De Metaverse is geen uitzondering: "Brands en agencies zullen een vitale rol spelen in de overgang van de reële naar de virtuele wereld, maar alleen als ze begrijpen wat mensen daar beweegt. De Metaphone is een brug tussen werelden en een nieuwe manier om talent te benaderen dat de Metaverse niet alleen begrijpt, maar ook zal helpen bouwen. Ze moeten alleen opnemen."

Nu solliciteren? De Metaphone is een gigantische rode telefoon in Decentraland die dag en nacht rinkelt, wachtend tot het juiste talent opneemt. Wat er dan gebeurt, ontdek je in de Metaverse. Op zoek naar een job of gewoon nieuwsgierig? Bezoek de Metaphone hier.

Credits

Client Lead: Ellen Sonck  

Account Executive: Alexia Matthyssens   

Chief Creative Officer Benelux: Eduardo Marques  

Executive Creative Director: Mathieu Cardon 

Sr Creatives/Concept providers: Daniel Vanden Broucke, Maarten De Maayer, Maarten Van Herck  

Copywriter: Maarten De Maayer  

Brand & Campaign Strategist: Nicolas Vergauwen

Head of Art: Guilherme Nunes  

UI Designer: Laurent Broyart  

Sound Lead: Tom Garcia  

Sound Producer: Saartje Goris  

Sound Engineer: Mathias Lewis  

VO’s: Tom Garcia, Eduardo Marques, Julie Maris, Catheline Leroy  

Experience Lead: Maarten Van Herck  

Digital Business & Operations Director: Emily Olaerts 

Sr Digital Project Manager: David Calvete  

Sr PR Consultant: Judith Koop  

Partners 

Production & build: Artcore Society  

LionVault (part of Publicis Groupe) 

Executive Vice President, Web3 Growth: Cynthia Glasbrenner 
Executive Vice President, Head of Blockchain: Chris Outram  
Sr Vice President, Head of Web3 Investment: Jeremy Cohen