Publicis Groupe Benelux verleidt hele wereld met remote stageplekken
Publicis Groupe België & Nederland biedt met THE SPA, the Shaping Progress Academy, voortaan een kans aan creatief talent. THE SPA is ‘s werelds eerste betaalde stageplek voor studenten wereldwijd, die hun creatieve vaardigheden willen ontwikkelen en kennis opdoen van vooraanstaande creatieve geesten in het vakgebied. Studenten van over heel de wereld kunnen de stage op afstand volgen.
Studenten die deelnemen aan THE SPA programma gaan aan de slag met echte briefings voor internationale klanten wereldwijd en krijgen daarvoor betaald. Vooraanstaande award-winning creative directors begeleiden hen. Met exclusieve SPA Talks inspireren creatieve autoriteiten uit het vakgebied de studenten om hun creatieve grenzen te verleggen. Eva Devos, co-CEO Publicis Belgium, kijkt ernaar uit om de nieuwe talenten welkom te heten en te inspireren: “Bij Publicis Groupe Benelux geloven we dat iedereen creatief kan zijn. Dit is waarom THE SPA de digitale deuren opent voor jonge mensen om hun creatieve talent te kunnen ontplooien. Omdat creativiteit schuilt in de unieke manier waarop eenieder naar de wereld kijkt, is iedereen welkom om dit programma te volgen ondanks zijn of haar studiekeuze.”
Inschrijving
Alle studenten binnen een +10 uur tijdzonde (-5 +5 CET) die willen solliciteren, kunnen dat doen door hun motivatie en portfolio in te sturen voor 7 januari 2022. De kandidaten ontvangen een echte briefing voor een echte klant. Gebaseerd op de creatieve output, worden zes teams uitgenodigd om hun werk te tonen. Daarvan mogen uiteindelijk drie teams een betaalde en remote stage van drie tot zes maanden volgen, waarbij zij begeleiding van mentoren en exclusieve masterclasses ontvangen van vooraanstaande creatieven van over de hele wereld.
Met THE SPA laat Publicis Groupe Benelux wederom zien dat zij een werkvloer willen creëren waar iedereen zich welkom en gerespecteerd voelt. Samen met Jump, de social organisatie in Europa die zich inzet voor meer diversiteit, gendergelijkheid en inclusiviteit, analyseert Publicis Groupe Benelux bestaande gewoontes en vooroordelen om deze te doorbreken op weg naar een 100% inclusieve organisatie.Op die manier wil Publicis Groupe Benelux de diversiteitsrevolutie versnellen en projecten opleveren die de maatschappij goed weerspiegelen. Eduardo Marques, chief creative officer bij Publicis Groupe Benelux: “We willen de beste creatieve talenten in de wereld aantrekken, inspireren en ondersteunen. We zetten de deuren open voor verschillende mensen vanuit diverse socio-economische achtergronden en culturen, verschillende mentaliteiten en disciplines. Iedereen kan solliciteren.”
Meer informatie over het inschrijvingsproces is te lezen op: https://www.shapingprogressacademy.com