Publicis Groupe bloeit open in Gare Maritime

Communication / News

Synergie, bijeenbrengen van expertises,… grote internationale groepen waren hier de afgelopen jaren hard mee bezig. Havas met zijn Villages, Serviceplan met zijn Communication Houses, Omnicom met zijn campussen en Publicis met Publicis One, om er maar enkele te noemen. Publicis zette in België (en bij uitbreiding de Benelux) grote stappen en profileert zich sinds enige tijd als Publicis Groupe. Bovendien verkaste de bureaugroep naar het mooi gerenoveerde en energieneutrale Gare Maritime op de site van Tour & Taxis in Brussel.

Publicis Groupe neemt drie niveaus in van een deel van het indrukwekkende Gare Maritime. Je wordt er verwelkomd aan het onthaal, die overgaat in een ‘awards wall’. Op de eerste verdieping wachten Karel Vinck (co-CEO ), Eva Devos (co-CEO), Berten Peremans (chief strategy officer), Koenraad Lefever (creative director), Sascha Van der Borght (client officer en external communications officer) ons op. De veelkoppige delegatie staat symbool voor de nieuwe manier van werken van Publicis Groupe: er zijn de client teams en er zijn de  expert teams. In grote lijnen gaat het bij die laatste om creatie, strategie, content, media, data en productie. En het kantoor weerspiegelt die organisatie: iedereen zit dichter bijeen, zodat de diverse expertises binnen een client team mekaar snel vinden. Er zijn ruimtes om samen te werken en ruimtes waar je in alle rust (in je eentje) kan werken. Er zijn dus meeting rooms, war rooms, phone bubbles, stille ruimtes en zelfs matjes om even te dutten, maar ook break-out rooms voor twee tot veel personen. Er is een interne digitale tool om een gewenste ruimte te reserveren, wat dubbele boekingen vermijdt.

[...] Het volledige artikel leest u in PUB Magazine nr 5 vanaf pagina 98