Publicis Groupe en BNP Paribas Fortis schreeuwen het uit

Crea / Innovation / News

1 jaar lockdown. Dat zijn 365 dagen in ons kot! Een zéér lange periode die bij ons allen terecht heel wat frustraties en negatieve gevoelens heeft opgewekt. Er is dan misschien wel uitzicht op beterschap, de laatste loodjes wegen toch wel zwaar door. Skivakanties in het water, festivals en concerten nog wat verder doorgeschoven, onduidelijkheid over zomervakanties,... Dat krop je best niet op. Daarom is het hoog tijd om alles eens goed eruit te laten.

Via LetItAllArt.be, een digitaal platform, kan iedere Belg nu zijn of haar negatieve gevoelens uitschreeuwen en ze omzetten in iets heel positiefs: een persoonlijk kunstwerk. Dankzij een algoritme die de toonhoogte, timbre en volume van ieders kreet analyseert creëert iedereen een uiterst persoonlijk oeuvre.

Elk kunstwerk dat via LetItAllArt.be wordt gegenereerd is een voorbeeld van hoe het negatieve in iets positiefs kan omgezet worden. Dat ieder van ons deze veerkracht in zich draagt. Alle unieke kunstwerken – en de schreeuw die ze gecreëerd hebben – kunnen op de digitale muur op de website bewonderd worden. En beluisterd. Opgelet, misschien je volume een beetje stiller zetten alvorens dat te doen.

Het resultaat van al deze decibels wordt vervolgens samengebracht tot misschien wel het grootste kunstcollectief van België, geschilderd op een interactieve muur in Brussel. Ook hier zal je het geschreeuw achter elk kunstwerk kunnen beluisteren met behulp van je smartphone. Laat het een symbool zijn voor hoe België het voorbije lockdown jaar heeft doorstaan. Hoe we samen het negatieve in iets positiefs hebben omgezet. Edvard Munch zou trots op ons zijn. 

Wens je ook je persoonlijke kunstwerk te maken? Dat kan in slechts enkele clicks: 

  1. Ga naar de website 
  2. Zet je camera en microfoon aan 
  3. Schreeuw ALLES eruit! 

En houd je vooral niet in. Hoe dieper je oerkreet, hoe groter de opluchting. 

Vergeet daarna ook zeker niet je kunstwerk te delen op sociale media met #LetItAllArt zodat ook je vrienden en familie van deze unieke ervaring kunnen genieten. En van de onverwachte deugden van deze catharsis. Want dat eens goed schreeuwen deugd kan doen, dat wisten we misschien al. Maar dat het ook een super persoonlijk kunstwerk kan opleveren, dat is nieuw.

Dit sociale experiment is een initiatief van Publicis Groupe, luidkeels gesponsord door BNP Paribas Fortis en ontwikkeld door YesYesNo.