Publicis Groupe en Mercedes zijn hun tijd vooruit

Crea / News

Elektrische, hybride of traditionele verbrandingsmotor, elke Mercedes-Benz is uitgerust met de nieuwste innovatieve technologieën waardoor hij vooruit is op de tijd. Vanuit die invalshoek lanceren Publicis Groupe en Mercedes-Benz hun Autosalon-campagne. Dit jaar op het programma: saloncondities op een breed gamma modellen en op alle motortypes.

De campagne loopt hoofdzakelijk digitaal en wordt ondersteund in radio (zie hieronder; lokale creatie) en televisie (zie eveneens hieronder; adaptatie van internationale creatie). De radiospots zetten het innovatieve karakter van de Mercedes en de avant-gardistische kant van de bestuurder in de verf, met scènes rond de technologische innovaties aan boord. Die innovaties zorgen telkens voor verbazing bij iedereen die ze voor het eerst ontdekt, of voor een grappige gedragsverandering bij de gebruikers zelf.

Credits

Client (brand & contacts): Mercedes-Benz - Peter Zijlstra, Herlinde Lannau

Client Lead: Davy Caluwaerts

Account Director: Fréderic Sodermans

Account Managers: Aurelie Bouchez, Elisa Grillo, Fréderic Haesendonck

Account Executives: Aurelie Behiels, Lisa Elbaj, Jolien Willockx

Brand & Campaign Strategist: David Burny

Data Strategy Director: Frédéric Maréchal

Creative Director: Mathieu Cardon

Creatives/concept providers: Charles-Elie Chauvaux, Jean-Marc Wachsmann

Copywriter NL: Wim Corremans

Content Creators: Evelien Peeters, Tine Lauwers

Content Designer: Christopher Goossens

Sr Infographist: Olivier Voglaire

Webmaster: Belva Nshuti

Creative Retoucher: Fred Dupont

Radio production: Sonhouse

Radio Director: Patrick Dooms

Radio Producer: Sandy Leemans

Media agency: PHD