Publicis Groupe en Mercedes zijn hun tijd vooruit
Elektrische, hybride of traditionele verbrandingsmotor, elke Mercedes-Benz is uitgerust met de nieuwste innovatieve technologieën waardoor hij vooruit is op de tijd. Vanuit die invalshoek lanceren Publicis Groupe en Mercedes-Benz hun Autosalon-campagne. Dit jaar op het programma: saloncondities op een breed gamma modellen en op alle motortypes.
De campagne loopt hoofdzakelijk digitaal en wordt ondersteund in radio (zie hieronder; lokale creatie) en televisie (zie eveneens hieronder; adaptatie van internationale creatie). De radiospots zetten het innovatieve karakter van de Mercedes en de avant-gardistische kant van de bestuurder in de verf, met scènes rond de technologische innovaties aan boord. Die innovaties zorgen telkens voor verbazing bij iedereen die ze voor het eerst ontdekt, of voor een grappige gedragsverandering bij de gebruikers zelf.
Credits
Client (brand & contacts): Mercedes-Benz - Peter Zijlstra, Herlinde Lannau
Client Lead: Davy Caluwaerts
Account Director: Fréderic Sodermans
Account Managers: Aurelie Bouchez, Elisa Grillo, Fréderic Haesendonck
Account Executives: Aurelie Behiels, Lisa Elbaj, Jolien Willockx
Brand & Campaign Strategist: David Burny
Data Strategy Director: Frédéric Maréchal
Creative Director: Mathieu Cardon
Creatives/concept providers: Charles-Elie Chauvaux, Jean-Marc Wachsmann
Copywriter NL: Wim Corremans
Content Creators: Evelien Peeters, Tine Lauwers
Content Designer: Christopher Goossens
Sr Infographist: Olivier Voglaire
Webmaster: Belva Nshuti
Creative Retoucher: Fred Dupont
Radio production: Sonhouse
Radio Director: Patrick Dooms
Radio Producer: Sandy Leemans
Media agency: PHD