Publicis One Belgium krijgt triumviraat

(update 2 juni) Nadat in maart van dit jaar Johan Parmentier werd benoemd tot CEO van Pubicis One Benelux heeft de communicatiegroep nu ook een managementtrio voor alle activiteiten van Publicis One in België samengesteld. Dat trio bestaat uit Didier Chamoy (CFO Publicis Brussels, Leo Burnett en Prodigious), Eva Devos (managing partner Publicis Brussels) en Karel Vinck (CEO Duval Guillaume en Saatchi & Saatchi).
Ter opfrissing: tot Publicis horen in België creatieve bureaus (Duval Guillaume, Publicis Brussels, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, DigitasLBi…) en ook Publicis Media (met onder meer ZenithOptimedia, Vivaki, Performics Belgium, MSLGROUP en Blue449).
Tezelfdertijd wordt Publicis One een 'Power House of Brands'. Publicis One is een revolutionair businessmodel van de Publicis Groupe waarin de kennis en expertises van alle merken in één land onder één dak komen. Een zogenaamd Power House-of-Brands gebouwd op de huidige positionering van de bestaande, sterke labels. Dit is hun antwoord op de toenemende vraag van opdrachtgevers om end-to-end solutions te bieden en een eenvoudige en flexibele toegang tot specialisten op alle fronten van communicatie. Het is daarnaast ook een unieke, disruptieve manier om klanten geïntegreerde creatieve communicatieoplossingen te bieden met de beste specialisten van verschillende bureaus. Publicis One is hiermee naar eigen zeggen de enigste reclamegroepering die zo diep gaat om zichzelf heruit te vinden.
Met een nieuw management team creërt Publicis One een structuur over de verschillende labels heen. Op die manier kunnen ze sneller schakelen en inzetten op de sterktes van elk merk. Karel Vinck wordt verantwoordelijk voor Prodigious, DigitasLBi, Duval Guillaume, MSLGroup Belgium en Integratie. Eva Devos krijgt de leiding over Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, ZenithOptimedia, BLUE 449 en Performics. Didier Chamoy heeft de financiële eindverantwoordelijkheid. De directeuren van alle labels binnen Publicis One rapporteren aan dit management team.
“We zetten met Publicis One een enorme stap voorwaarts. en brengen geïntegreerde communicatie oplossingen naar een volgend niveau. De interne grenzen zijn weggevallen. Een digitale strateeg kan samen met een mediaspecialist en een PR-specialist in een team werken en daarbij gebruik maken van alle designers, regisseurs, analisten, programmeurs, etc. De wensen van onze klanten zijn hierbij het uitgangspunt. Publicis One is dan ook niet de zoveelste Holding company operatie, maar een unieke Connecting Company,” zegt Johan Parmentier, CEO Publicis One Benelux.
Publicis One zal opereren vanuit een nog nader te bepalen nieuwe locatie in Brussel. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat Duval Guillaume, dat een paar jaar geleden zijn activiteiten in Antwerpen concentreerde, terug naar de hoofdstad trekt.
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]