{PUB's Delight} Air en Costa Coffee, eindelijk klaar voor België

Crea / News

Costa Coffee is eindelijk gearriveerd in België. Het koffiemerk van Coca-Cola, de grootste koffieketen van het Verenigd Koninkrijk en de op één na grootste ter wereld( na Starbucks), wil Europa veroveren en landde in België. Het merk, 50 jaar geleden in London opgericht door de twee broers Costa, wil kwaliteitsvolle koffie aanbieden voor een laagdrempelige prijs. Nu lanceert het merk zijn koffie in België via de horeca, alsook op drukke plekken met vendingmachines. Zie ons andere bericht op pub.be voor meer informatie over deze lancering. 

Maar waarom duurde het 50 jaar alvorens het merk in België opduikt ? Simpel: om goed genoeg te zijn voor dit land dat een hart én neus heeft voor goede koffie. Air zette dit idee extra in de verf met de campagneboodschap dat Costa Coffee "eindelijk klaar is voor België". 

De legende luidt namelijk dat de Costa koffie als sinds 1971 overal ter wereld wordt getest, en dat uitsluitend en alleen om de Belgen te verleiden. De legende vertelt ook dat elk detail speciaal voor ons kleine landje werd bedacht, van het gebruik van verschillende Belgische chocolades in de recepten en de toevoeging van een deksel tot een regenbestendige verpakking. Nu, na een fase van perfectionering die 50 jaar duurde, op 3 continenten en in meer dan 30 landen, is de Costa koffie eindelijk klaar om de Belgische smaakpapillen te bekoren. De campagne is sinds 15 september zichtbaar in Brussel, Antwerpen, Luik en overal in België, via affichage, social media en een aantal Belgische influencers.

En u, bent u ook klaar voor een Costa koffie?

Credits

Client:  Costa Coffee  
Contacts: Matt Timmons, Daniela Depping 
Account team: Pauline  Héraly, Anastasia  Bousson
Agency: AIR Brussels   
CD: AIR Creative Council  
Creation: Arnaud Bailly, Karel De Mulder, John Benois, Romain Félix, Marie Paris, Inès Godyn