{PUB's Delight} Albert Heijn en Happiness pakken uit met webserie ‘De Wereld in het Kleijn’

Hoe laat je Vlaanderen zien waar je voor gaat en waar je voor staat? Door elke dag in de (online) winkel het verschil te maken... én met een nieuwe, innovatieve communicatiecampagne. Daar pakt Albert Heijn België mee uit, samen met zijn nieuwe langetermijncommunicatiepartner Happiness. Het is de eerste golf van een stevige merkcampagne waarin ook straffe prijzen en een verrassend assortiment een plek krijgen.
Met de webserie ‘De Wereld in het Kleijn’ neemt Albert Heijn België de Vlaming mee in de coulissen van de winkel. Daar gebeurt heel wat om samen beter eten bereikbaar te maken voor iedereen. “Het is een campagne die anders is dan de anderen en daarmee benadrukken we meteen het dna van ons merk. Albert Heijn België gaat altijd net dat ene stapje verder: in assortiment, in prijs, in innovatie - en nu ook in onze communicatie. Die belofte nemen we erg serieus, maar onszelf niet. Dat merk je aan ‘De Wereld in het Kleijn’ – het is een ‘feijne’ mix geworden van verrassing, emotie, herkenbaarheid, straffe proposities, humor en zelfrelativering,” zegt Els Lagrou, hoofd marketing bij Albert Heijn.
En de volledige eerste aflevering:
Voor het bedenken en ontwikkelen van deze campagne leunde Albert Heijn België op de strategische en creatieve schouders van Happiness. De teams hebben nauw samengewerkt om een onderscheidende en eigentijdse campagne te ontwikkelen. De campagne is een staaltje infotainment geworden dat via verschillende platforms, formats en kanalen de weg zal zoeken naar de Vlaming in 2023. Geoffrey Hantson, chief creative officer van Happiness, legt uit: “‘De Wereld in het Kleijn’ is een reeks die draait rondom een team (fictieve) medewerkers van Albert Heijn, onder leiding van supermarkt manager Lina. Met ‘De Wereld in het Kleijn’ vervaagt de grens tussen puur entertainment en reclame. En dat is goed. Want entertainment zou niet langer het ‘privilege’ mogen zijn van grote internationale streamingplatforms maar ook van lokale commerciële merken. Zeker in deze wereld van extreem versnipperde aandacht voelt het als heel erg juist om als merk iets te maken waar de consument ook écht mee kan connecteren. Om content te maken waar ze ook zélf willen naar kijken. En om dat te bereiken hebben we ook in het produceren van de reeks alle grenzen tussen reclame en entertainment weggelaten. De webserie is een co-creatie en co-productie van verschillende scriptschrijvers bij Happiness en scriptschrijver/regisseur Koen van Impe.”
‘De Wereld in het Kleijn’ van Albert Heijn België werd op vrijdag 17 februari geïntroduceerd met een eerste Pilot-aflevering van 8 minuten, tv-spots van 60” en 30”, online video’s, radio, poster en nog veel meer.
Credits
Agency: Happiness
Client: Albert Heijn
Head of Marketing Albert Heijn: Els Lagrou
Head of Reputation Albert Heijn: Ann Maes
Brand Manager Albert Heijn: Witse Van Rillaer
CEO & Strategic Director: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Katrien Bottez
Strategic Director: Frans Cuypers, Wesley Roeland
Connectivity Planner: Wesley Roeland
Concept providers: Geoffrey Hantson, Katrien Bottez
Content Creative Director: Jil Dockx
Scriptwriter & Director: Koen Van Impe
Content providers: Brent Roofthooft, Sam Vervenne
Account Management: Sien Vrebos, Barbara Devaux, Piet Verbanck
Copywriter: Sam Vervenne, Dee Verwaetermeulen
Head of Motion: Remke Faber
Motion designer: Simon Schuurman, Marie-Charlotte Baert
Editing: Simon Schuurman
Head of Digital: Joni Allaert
Head of Design: Dries Lauwers
Design: Karel Chanterie, Lore Snauwaert, Jonathan Kalifat
DTP: Loïc Lenoble
Photography: Steven Hendrix
Color grading: Pascale Boedt
Production: Arthur De Wachter, Bart Vande Maele
Music Artist: Jaan Hantson
Sound Production: Raygun
DOP: Norman Baert
Stagiaire DOP: Clément Protin
Assistent Producer: Francis Bosschem
Gaffer: Dieter De Bock
Sound engineer: Thomas Verbrugge
MUA: Sarah De Graef
Stylist: Nele Van den Broucke
Setdresser: Finn Fransen, Katrijn Van Aelst
Assistent setdresser: Anja Coenen
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]