{PUB's Delight} Albert Heijn en Happiness pakken uit met webserie ‘De Wereld in het Kleijn’

Crea / News

Hoe laat je Vlaanderen zien waar je voor gaat en waar je voor staat? Door elke dag in de (online) winkel het verschil te maken... én met een nieuwe, innovatieve communicatiecampagne. Daar pakt Albert Heijn België mee uit, samen met zijn nieuwe langetermijncommunicatiepartner Happiness. Het is de eerste golf van een stevige merkcampagne waarin ook straffe prijzen en een verrassend assortiment een plek krijgen.

Met de webserie ‘De Wereld in het Kleijn’ neemt Albert Heijn België de Vlaming mee in de coulissen van de winkel. Daar gebeurt heel wat om samen beter eten bereikbaar te maken voor iedereen. “Het is een campagne die anders is dan de anderen en daarmee benadrukken we meteen het dna van ons merk. Albert Heijn België gaat altijd net dat ene stapje verder: in assortiment, in prijs, in innovatie - en nu ook in onze communicatie. Die belofte nemen we erg serieus, maar onszelf niet. Dat merk je aan ‘De Wereld in het Kleijn’ – het is een ‘feijne’ mix geworden van verrassing, emotie, herkenbaarheid, straffe proposities, humor en zelfrelativering,” zegt Els Lagrou, hoofd marketing bij Albert Heijn. 

En de volledige eerste aflevering:

Voor het bedenken en ontwikkelen van deze campagne leunde Albert Heijn België op de strategische en creatieve schouders van Happiness. De teams hebben nauw samengewerkt om een onderscheidende en eigentijdse campagne te ontwikkelen. De campagne is een staaltje infotainment geworden dat via verschillende platforms, formats en kanalen de weg zal zoeken naar de Vlaming in 2023. Geoffrey Hantson, chief creative officer van Happiness, legt uit:  De Wereld in het Kleijn’ is een reeks die draait rondom een team (fictieve) medewerkers van Albert Heijn, onder leiding van supermarkt manager Lina. Met ‘De Wereld in het Kleijn’ vervaagt de grens tussen puur entertainment en reclame. En dat is goed.  Want entertainment zou niet langer het ‘privilege’ mogen zijn van grote internationale streamingplatforms maar ook van lokale commerciële merken. Zeker in deze wereld van extreem versnipperde aandacht voelt het als heel erg juist om als merk iets te maken waar de consument ook écht mee kan connecteren. Om content te maken waar ze ook zélf willen naar kijken. En om dat te bereiken hebben we ook in het produceren van de reeks alle grenzen tussen reclame en entertainment weggelaten. De webserie is een co-creatie en co-productie van verschillende scriptschrijvers bij Happiness en scriptschrijver/regisseur Koen van Impe.”

‘De Wereld in het Kleijn’ van Albert Heijn België werd op vrijdag 17 februari geïntroduceerd met een eerste Pilot-aflevering van 8 minuten, tv-spots van 60” en 30”, online video’s, radio, poster en nog veel meer.

Credits

Agency: Happiness  

Client: Albert Heijn  

Head of Marketing Albert Heijn: Els Lagrou 

Head of Reputation Albert Heijn: Ann Maes 

Brand Manager Albert Heijn: Witse Van Rillaer 

CEO & Strategic Director: Karen Corrigan 

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson 

Creative Director: Katrien Bottez 

Strategic Director: Frans Cuypers, Wesley Roeland 

Connectivity Planner: Wesley Roeland 

Concept providers: Geoffrey Hantson, Katrien Bottez 

Content Creative Director: Jil Dockx 

Scriptwriter & Director: Koen Van Impe 

Content providers: Brent Roofthooft, Sam Vervenne 

Account Management: Sien Vrebos, Barbara Devaux, Piet Verbanck 

Copywriter: Sam Vervenne, Dee Verwaetermeulen 

Head of Motion: Remke Faber 

Motion designer: Simon Schuurman, Marie-Charlotte Baert 

Editing: Simon Schuurman 

Head of Digital: Joni Allaert 

Head of Design: Dries Lauwers 

Design: Karel Chanterie, Lore Snauwaert, Jonathan Kalifat 

DTP: Loïc Lenoble 

Photography: Steven Hendrix 

Color grading: Pascale Boedt 

Production: Arthur De Wachter, Bart Vande Maele 

Music Artist: Jaan Hantson 

Sound Production: Raygun 

DOP: Norman Baert 

Stagiaire DOP: Clément Protin 

Assistent Producer: Francis Bosschem 

Gaffer: Dieter De Bock 

Sound engineer: Thomas Verbrugge 

MUA: Sarah De Graef 

Stylist: Nele Van den Broucke 

Setdresser: Finn Fransen, Katrijn Van Aelst 

Assistent setdresser: Anja Coenen