{PUB's Delight} Bellewaerde en DDB doen 'nie normaal'
Na een pitch in november besloten Bellewaerde Park en Bellewaerde Aquapark om in zee - of in een wildwaterbaan - te gaan met DDB Brussel, zoals PUBNews eerder meldde. Nu is er een eerste grote campagne.
Herinner jij je Bellewaerde nog? Dat pretpark waar we minstens één keer naartoe gingen toen we kind waren. Een park geschikt voor iedereen, met exotische dieren, spectaculaire attracties en een fantastische natuur. En sinds kort is er ook het aquapark met nie normaal gekke glijbanen, een wildwaterrivier, een funzone én dit alles bij 35°C het hele jaar door (dat kan al eens van pas komen in het regenachtige België). Allereerst focuste DDB zich op de herpositionering van het merk met een nieuwe lijn: Da’s nie normaal / Un truc de dingue ! Deze lijn werd geïnspireerd door het park zelf. In de eerste plaats is Bellewaerde een nie normaal park dat je uit je dagelijkse sleur trekt. Daarnaast hoef je maar enkele minuten in het park te lopen of je hoort de bezoekers enthousiast roepen: ‘Amai, da’s nie normaal!’ wanneer ze uit een attractie stappen, oog in oog staan met een tijger of glijden van de enorme waterglijbanen.
Ook de visuele stijl werd onder handen genomen. Een pretpark? Da’s altijd dezelfde visual: een close-up van een attractie met gillende mensen. En met zo’n beloftevolle nieuwe lijn, moest men wel een nieuw nie normaal universum creëren. Daarom werkt DDB nauw samen met de Londense illustrator Geo Law, die dát nieuw kleurrijk, nie normaal en grappig universum uittekende.
Deze campagne zal te zien zijn in het noorden van Frankrijk en in België, als OOH, DOOH, TVC 7” (en binnenkort TVC 20”). Ook op de social media-kanalen van Bellewaerde heeft DDB, naast de traditionele posts en stories, een grafisch universum ontwikkeld. Op Instagram kunnen bezoekers hun foto opleuken door nie normale GIF-stickers toe te voegen.
Bellewaerde zal ook te horen zijn op de radio. Om een nie normale radiospot te creëren, werd die ingespro… ingerapt liever, door de Brusselse rapper MVNSI (een bekende stem in het reclamelandschap) voor de Franstalige spot en Uberdope nam de Nederlandstalige spot voor hun rekening.
In de twee mini raps legt men uit hoe Bellewaerde helpt om je uit de dagelijkse sleur te trekken en het leven nie normaal maakt.
Credits:
Client: Filip Van Dorpe & Caroline Bonte
Creative Director: Kwint De Meyer
Art Director: Simon Detournay
Copywriter: Célestin Metens
Copywriter NL: Jan Schraeyen
Social Creative: Ellen Potoms
Strategy: Jan Lammens, Dieter Riemaeker
Connection Planner: Fiona Boyle
Accounts: Soraya Hellara & Luana Leotta
Design: Glenn Vanhasselt
Production: Make
Producer: Raf Cyran
Sound Engineer: Gwenn Nicolay & Nicolas van Ruysevelt
Photography: Koen Demuynck
Illustration: Geo Law
Artist FR: MVNSI
Artist NL: Uberdope
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]