{PUB's Delight} Bellewaerde en DDB doen 'nie normaal'

Crea / News

Na een pitch in november besloten Bellewaerde Park en Bellewaerde Aquapark om in zee - of in een wildwaterbaan - te gaan met DDB Brussel, zoals PUBNews eerder meldde. Nu is er een eerste grote campagne.

Herinner jij je Bellewaerde nog? Dat pretpark waar we minstens één keer naartoe gingen toen we kind waren. Een park geschikt voor iedereen, met exotische dieren, spectaculaire attracties en een fantastische natuur.  En sinds kort is er ook het aquapark met nie normaal gekke glijbanen, een wildwaterrivier, een funzone én dit alles bij 35°C het hele jaar door (dat kan al eens van pas komen in het regenachtige België). Allereerst focuste DDB zich op de herpositionering van het merk met een nieuwe lijn: Da’s nie normaal / Un truc de dingue ! Deze lijn werd geïnspireerd door het park zelf. In de eerste plaats is Bellewaerde een nie normaal park dat je uit je dagelijkse sleur trekt. Daarnaast hoef je maar enkele minuten in het park te lopen of je hoort de bezoekers enthousiast roepen: ‘Amai, da’s nie normaal!’ wanneer ze uit een attractie stappen, oog in oog staan met een tijger of glijden van de enorme waterglijbanen.

Ook de visuele stijl werd onder handen genomen. Een pretpark? Da’s altijd dezelfde visual: een close-up van een attractie met gillende mensen. En met zo’n beloftevolle nieuwe lijn, moest men wel een nieuw nie normaal universum creëren. Daarom werkt DDB nauw samen met de Londense illustrator Geo Law, die dát nieuw kleurrijk, nie normaal en grappig universum uittekende.
Deze campagne zal te zien zijn in het noorden van Frankrijk en in België, als OOH, DOOH, TVC 7” (en binnenkort TVC 20”). Ook op de social media-kanalen van Bellewaerde heeft DDB, naast de traditionele posts en stories, een grafisch universum ontwikkeld. Op Instagram kunnen bezoekers hun foto opleuken door nie normale GIF-stickers toe te voegen.

Bellewaerde zal ook te horen zijn op de radio. Om een nie normale radiospot te creëren, werd die ingespro… ingerapt liever, door de Brusselse rapper MVNSI (een bekende stem in het reclamelandschap) voor de Franstalige spot en Uberdope nam de Nederlandstalige spot voor hun rekening.

In de twee mini raps legt men uit hoe Bellewaerde helpt om je uit de dagelijkse sleur te trekken en het leven nie normaal maakt.

Credits:

Client: Filip Van Dorpe & Caroline Bonte

Creative Director: Kwint De Meyer

Art Director: Simon Detournay

Copywriter: Célestin Metens

Copywriter NL: Jan Schraeyen

Social Creative: Ellen Potoms

Strategy: Jan Lammens, Dieter Riemaeker

Connection Planner: Fiona Boyle

Accounts: Soraya Hellara & Luana Leotta

Design: Glenn Vanhasselt

Production: Make

Producer: Raf Cyran

Sound Engineer: Gwenn Nicolay & Nicolas van Ruysevelt

Photography: Koen Demuynck

Illustration: Geo Law

Artist FR: MVNSI

Artist NL: Uberdope