{PUB's Delight} Bonka Circus en Decathlon vallen voor de zomerliefde

Crea / News

Sportretailer Decathlon begrijpt dat hun klanten in de zomer andere dingen doen dan in de rest van het jaar. Daarom pakt Decathlon uit met hun nieuwe verhuurdienst en een nieuwe campagne ‘Aaaaah, Zomerliefde’.

Het is warm, de dagen duren langer en mensen leven buiten in de plaats van binnen. De zomer zorgt voor veel nieuwe mogelijkheden en daardoor ook nieuwe activiteiten. Eens gaan suppen op een meer, festivals bezoeken, kamperen,... 

“We kennen het allemaal, een liefde die je heel de zomer in de ban houdt. Vaak is dit een persoon, maar dit kan evenzeer een activiteit, een plaats of iets anders zijn. De zomer haalt je uit de sleur van de rest van het jaar en hopelijk deze campagne ook,” zegt Alexander Noten, creative bij Bonka Circus.

Decathlon voorziet de sporten en producten om helemaal verliefd op te worden, maar dankzij de verhuurdienst heb je ook een mogelijkheid om eerst te daten. 

De hele look & feel en tone of voice brengen een zwoele zomervibe met zich mee in de hele campagne. Op de visuals zie je verschillende mensen die zich volledig smijten met hun zomerliefde in een humoristisch setting. De beelden zijn per locatie aangepast met een culturele twist en zijn daardoor anders voor Vlaanderen en Wallonië. De campagne wordt uitgerold in Radio, DOOH, social ads, alle Decathlon-winkels en zelfs op Tinder.

Credits

Client: Decathlon
Agency: Bonka Circus
Client contact: Julie Nevejan, Thomas Lejeune Debarre, Michael D’Hooghe
Client Service Director: Julie Proesmans
Strategy: Marie Nackaerts
Account Manager: Wim Michiels
Account Executive Intern: Kim Anwar
Creatives: Auke Moonen, Alexander Noten
Creative Director: Jesse Vanophalvens
Copywriter FR: Veronique Vier
Design: Gilles Valkenborg
Production: Lichtwaas
Animation: Uncanny
Sound: Sonhouse