{PUB's Delight} Brussel Mobiliteit en Mortierbrigade lanceren het Stepbrevet

Crea / News

De start van de lente doet het aantal ongevallen met elektrische steps elk jaar stijgen. Zeker sinds het gebruik van dit transportmiddel geëxplodeerd is in Brussel. De cijfers liegen er niet om: tussen de lentes van 2021 en 2022 is het aantal ongevallen verdriedubbeld. Brussel Mobiliteit, Mortierbrigade en VO Citizen willen deze cijfers doen dalen met een nieuwe sensibiliseringscampagne.

Gebruikers van een elektrische step lijken het te vergeten, maar niet alles is toegelaten op een step. ‘Let op je stappen bij het steppen’ is de campagnelijn die de creatieven bij Mortierbrigade bedachten om een nieuwe sensibiliseringscampagne te dragen, die mensen moet herinneren aan de regels die gelden wanneer je de step neemt.

Een reeks van vier kleurrijke posters herhalen de regels die het vaakst overtreden worden. De posters bevatten 3D-illustraties die door animatiestudio Volstok werden gemaakt.

Naast posters en OOH staat er een digitale activatie op het programma, die iedereen de kans geeft om een Stepbrevet te behalen. Op de homepage van alle step apps staat een korte test in quizvorm. Elke gebruiker die 5 vragen correct beantwoordt behaalt een ‘Stepbrevet’ en ontvangt een kortingscode voor de volgende rit. Je kan je Stepbrevet ook behalen op www.stepbrevet.brussels. ​

Het team van VO Citizen nam partnerships met influencers voor haar rekening, alsook de uitrol van een activatie in de stad waarbij voorbijgangers hun Stepbrevet konden behalen en een gepersonaliseerde papieren versie ontvingen.

De campagne verschijnt vanaf 21 maart in de straten van Brussel en online.

Credits

Client: Brussel Mobiliteit
Client contacts: Isabelle Janssens, Malicia Scorier, Alexandre Carlino, Camille Thiery
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Frederic Zouag, Nicolas Gaspart
Client Services Director : Catherine Hamers
Production Director: Charlotte Coddens
Strategy: Philippe Gerin
Account Director: Anneleen Vande Voorde
Account Manager: Hanne Polé, Quentin Donckerwolcke Account Executive: Emma Robberechts
Social Lead: Lisa Smets
UX Director: Pieter Nijs Design: Kaat Scheurs Development: Sam Tubbax
Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul
Production Company: Volstok
Creative Director: Wouter Sel
Executive Producer: Johanna Keppens
Producer: Sarah Verhofstadt
2D designers: Camille Chailloux, Eline Mollet, Daaf Wouters
3D designer: Joel Rabbijns
3D assistance: Senne Voorspoels
3D texturing: Fannie Buissier
Campagne d'influence: VO Citizen (Philippe De Wulf, Oussama Laouti, Tarik Krafft, Michaël Desmet, VO Citizen)
Activation photobooth: VO Citizen (Michaël Desmet, Philippe De Wulf, VO Citizen)