{PUB'S DELIGHT} Brussel viert honderd jaar Toots Thielemans met Lucy

Crea / News

Toots Thielemans zou op vrijdag 29 april 100 jaar zijn geworden. De komende weken en maanden wordt de Belgische jazzmuzikant daarom uitgebreid gevierd.

Het feest startte gisteravond met een concert in Bozar. Het Brussels Jazz Orchestra, het Nederlandse Metropole Orkest en de muzikale vrienden van de jazzlegende gingen op reis door zijn uitgebreide oeuvre. Zaterdag 30 april gaat het feest gewoon voort. Harmonieën en orkesten verspreid doorheen Brussel spelen er bewerkingen van Toots-nummers. De hele zomer lang blijft de mondharmonicaspeler herleven. Tijdens het Brussels Jazz Weekend, Brosella, Jazz Middelheim en het Bal National zijn er meerder eerbetonen. Daarnaast loopt er het herdenkingsjaar in de KBR met de unieke belevingstentoonstelling Toots 100: The sound of a Belgian Legend.

Om die veelheid aan optredens en tentoonstellingen te communiceren en stroomlijnen, klopten Visit Brussels, The legacy of Toots Thielemans en KBR aan bij Lucy. Onder de koepel van Toots 100 ontwikkelde het bureau een opvallende branding, awareness- én activatiecampagne.

“Het ritme, de jazz en de groove van Toots hebben we zo goed mogelijk weergegeven in de lay-out, het kleurgebruik en de motion van de branding,” vertelt Jan Sidgwick, design director bij Lucy.

Het volledige programma en tickets kan je terugvinden op www.toots100.be.

Credits

Creation: Jan Nagels

Creative Director: Iwein Vandevyver

Designers: Samuel Allemand & Jan Sidgewick

Account Management: Sofie Hoorens & Anouk van der Wallen

Client: Visit Brussels, The Legacy of Toots Thielemans, KBR Brussels, Bozar Brussels

Contact Client: Giulia Funari, Fiona Amoroso, Annemie Verschueren & Rebecca Thierfeldt