Als communicatiepartner meedenken over de juiste kanalen, samen aan de radiospot sleutelen, een communicatiekit uitwerken voor de uitgeverijen, inhoudelijk sterke social content uitwerken of de puntjes op de i zetten van de copy? Met een kritische Cayman-bril en reptielenoog voor detail, stond het bureau Boektopia bij met raad en daad. Het bureau zette Boektopia letterlijk in het straatbeeld: op verschillende plekken in Kortrijk kon je op de straat leuke quotes zien van de deelnemende auteurs. Niet alleen very visible, maar ook very instagrammable én TikTok-ish. 
Men bouwde ook een digitale campagne uit die vertrekt vanuit de verschillende doelgroepen en die mee evolueert naarmate het evenement dichterbij komt. Op die manier brengt men de juiste boodschap bij de juiste persoon op het juiste kanaal, of dat nu via Youtube, Google, Facebook, Instagram of TikTok is, telkens met aangepaste content. Dankzij het scherp monitoren van de resultaten, en een hele nauwe samenwerking met Boektopia, blijft men de campagne continu bijsturen, tactisch maar ook op creatief vlak, zodat men de doelgroep blijft boeien en naar het evenement leiden.
Met zo’n gevuld programma valt natuurlijk veel te vertellen. Cayman maakte kleurrijke illustraties over de verschillende belevingen, en zette tegelijk de schijnwerpers op de deelnemende auteurs. Met een paar leuke polls op Instagram Stories, kan je het programma ook op een interactieve manier ontdekken. Uiteraard kan video ook niet ontbreken en was er een fijne animatie die de affiche tot leven brengt.

Voor TikTok pakte men het een beetje anders aan. Perfect in TikTok style en meer casual short content die naadloos kan blenden op de for you page. Ideaal om de Young Adults-doelgroep enthousiast te krijgen!
CREDITS