{PUB's Delight} Cornet en kunstenaar Kristof Van Heeschvelde belanden de bak in met Dallas

Crea / News

Swinkels Family Brewers en Cornet starten 2023 vanop een opvallende locatie: in de bak. En meer bepaald de authentieke houten bak van Cornet. Samen met beeldend kunstenaar Kristof Van Heeschvelde lanceert het biermerk op donderdag 9 februari een exclusieve Houten Bak Limited Edition met 4 originele kunstwerken van Kristof: 500 exemplaren van de houten bak zijn dan enkel online te koop op s-hop.be. Een collector’s item, zowaar. De campagne is van de hand van Dallas.

"Kristof Van Heeschvelde is een succesvolle Belgische kunstenaar én een Cornet-lover bovendien. Meesterschap en kwaliteit zijn de zaken die we van aan de start ook voelden bij elkaar en die we terugvonden in het oeuvre van Kristof. En hij kon zich meteen vinden in onze identiteit als merk," klinkt het bij Cornet. "Het schepte het juiste kader van vertrouwen om Kristof in alle artistieke vrijheid 4 mooie werken te laten creëren. De match tussen ons bier en zijn kunst is duidelijk zichtbaar in het resultaat. En het leuke is: de kunstwerken zijn op de bodem van de houten bak geprint. Kunst met een knipoog, 100% Cornet. En ook 100% Van Heeschvelde, die er nog een mooie signatuur aan toevoegde: hij verving het logo van ons merk op de buitenkant van de bak door zijn naam. Een creatieve ingreep, vintage Kristof Van Heeschvelde. Beeldende kunst? Jazeker, maar altijd met gevoel voor humor en een kritisch oog op de dingen des levens."

De houten bak van Cornet heeft de ambitie om méér dan een verpakking te zijn: "het is een designobject dat letterlijk blijft hangen bij de fans: als rekje aan de muur, opeengestapeld als wandkast, bureel-of ander interieurobject, als kattenbak of schoenendoos en meer. En nu dus ook als origineel en exclusief kunstwerk."

Anouk Focquier (owner Berserk Art Agency) die de kunstenaar begeleidt, legt uit: "Ik vind het belangrijk dat iedereen kunst kan meemaken, daarom zijn samenwerkingen tussen Cornet en Kristof zo belangrijk. Het brengt kunst naar de huiskamers van iedereen en het laat zien dat jarenlang onderzoek, of het nu om schilderkunst of brouwen gaat, een prachtig resultaat geeft waar iedereen van kan genieten."

Van Heeschveldes werk richt zich op het gedrag van de homo sapiens, zoals de Israëlische auteur Yuval Noah Harari het omschreef in zijn boek ‘Sapiens’, en de wereld die hij voor zichzelf creëerde. Met behulp van een collagetechniek plaatst Van Heeschvelde verschillende elementen bij elkaar die op het eerste gezicht niets met elkaar te maken hebben en die geen relatie met elkaar kunnen of willen aangaan. Tegelijkertijd vormen deze samengestelde werkelijkheden een messcherpe observatie van mens en handelen. Van Heeschvelde gaat deze kritische kijk tegen door humor en een naïef kleurenpalet in zijn werk toe te laten. Hij schildert vaak op grote doeken, die hij vrij in de ruimte hangt, op zichzelf laat staan of in nonchalante vormen kneedt. Op deze manier wordt het schilderij losgemaakt van zijn medium en worden de afmetingen buiten het kader van het doek doorgetrokken. Het schilderij wordt zo een sculptuur of een installatiewerk waarin de toeschouwer kan rondlopen. Van Heeschvelde benadert zijn schilderijen met andere woorden als een ruimtelijk object. Het is een kunstenaar die het belang van techniek benadrukt en zorgvuldig de renaissance oude meesters bestudeert om een ​​basis te vormen voor zijn werk.

De actie wordt gelanceerd via twee opeenvolgende video’s op de socialmediaplatformen. Op 9 februari is er ook een exclusief live event met rondleiding op de brouwerij.

Credits

Client: Swinkels Family Brewers Belgium        
Brand: CORNET
Contact client: Sven Stuer, Tom Robberechts, Franklin van den Bos, Pamela De Groote
Agency: Dallas Antwerp, Berserk Art Agency
Artist: Kristof Van Heeschvelde
Art agent: Anouk Focquier
Creative Director: Stijn Gansemans
Creative: Stijn Gansemans
Designer: Erika Kongs
Videodesigner: Rens Declercq
Jr Account Manager: Jonathan Urey