{PUB's Delight} Dreamteam voor nieuwe campagne Play Nostalgie

Een nieuwe naam, een nieuw mediamerk, een nieuwe campagne! Voor de campagne voor de rebranding van Nostalgie naar Play Nostalgie lieten station manager Jo Nachtergaele - die met de rebranding nog eens bewees waarom hij als meester-merkenbouwer wordt omschreven - en marketingmanager Sofie Callewaert weinig aan het toeval over. Play Nostalgie bouwt voort op de legacy van Nostalgie en focust op muziek, verbinding, leeftijdsloosheid en goesting, zooals Tom Klerkx (CEO Audio bij Mediahuis) en Jeroen Bronselaer (CEO van Play Media) vertelden in een interview met PUB. Voor de strategische kant van de rebranding werden Whyfive en FutureKind betrokken. De nieuwe audiovormgeving werd uitgewerkt door Kevin De Geest i.s.m. Wise Buddah (London) en voor de nieuwe visuele identiteit signeerden Lieven Van Overbeke en Steven Vanslambrouck van Play Media. De PR werd in handen gegeven van Bepublic group.

Lancering Play Nostalgie in Play Zuid op 23 augustus 2023
Voor de lanceringscampagne van Play Nostalgie ging een intern Nostalgie-team aan de slag en daarnaast deed men een beroep op bekende namen als Stijn Gansemans en Paul Popelier (creatie) en Christine Brone (media). De volledige credits vindt u hieronder.
De campagne heeft een hoge production value en surft op de waarden van Play Nostalgie: herkenbare muziek, verbindend, verrassend en positief. Marketingmanager Sofie Callewaert: “We kozen bewust voor onze merknaam als baseline. Working 9 to 5? Play Nostalgie!. Wat de dag ook brengt..we willen graag met Play Nostalgie deel uitmaken van je dag”. Station manager Jo Nachtergaele besluit: “We waren met Nostalgie voor zovele Vlamingen al een goeie 2e zender, met Play Nostalgie willen we alle oren en harten verobveren om dé voorkeurzender te worden in radioland.”
Beluister hieronder enkele radiospots en bekijk de drie video's!
Play Nostalgie lanceringscampagne / Credits
Brand: Play Nostalgie
Advertiser: Jo Nachtergaele, Sofie Callewaert, Tom Klerkx,
Creative Brand Director: Kevin De Geest, Steven Vanslambrouck
Research & Brand Strategy: Nostalgie, Play Media, Why 5, Futurekind
Visual Branding: Lieven Van Overbeke, Steven Vanslambrouck
Audio Branding: Kevin de Geest, Wise Buddah, Kristof Standaert, Thomas Rottier,
Creatives Launch Campaign: Stijn Gansemans, Paul Popelier
Media Consultancy: Christine Brone
Media planning & fixing: Marie Van Rompaey
Film Production Cy: Landvogel
Producer: Yannick Verdonck, Amélie Van Campen
Director: Usman Abdul
Post Production: Glenn Renard, Ina De Vos
Film Music: Jimmy Dewit
Photographer: Kurt Stallaert
Photo retouching: The Livingroom
Digital & Artwork Creatives: Ranaa Tanastan, Silke De Kempeneer, Brigit Swinnen
Copy: Johan Copermans
Digital Campaign: Springbok
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]