{PUB's Delight} Fluxys en Federate bouwen een monumentale campagne

Crea / News

Fluxys lanceert een eerste merkcampagne met Federate, de nieuwe communicatiepartner van de infrastructuurbeheerder. Met deze campagne wil Fluxys een van de meest fundamentele veranderingen in haar geschiedenis aankondigen. De Fluxys-groep wil tegen 2030 bouwen aan een duurzamere energietoekomst door koolstofarme moleculen te vervoeren, en zo haar steentje bijdragen aan de decarbonisering van België.

Om deze ambitie te visualiseren, heeft Federate het Atomium - een internationaal icoon en hét symbool voor vooruitgang - omgevormd in waterstof- en CO2- moleculen. Want hopelijk wordt de reputatie van ons land in de nabije toekomst niet alleen bepaald door friet, chocolade en het Atomium, maar ook door ons waterstof- en CO2-transportnetwerk. Naast de twee B2B-advertenties (die trouwens ook werden gebruikt als illustraties in het recente jaarverslag), creëerde Federate in samenwerking met Concept Chocolate een doosje met pralines in de vorm van moleculen. Een smaakvolle manier om de ambitie van Fluxys te onderstrepen.

CREDITS

Advertised brand: Fluxys
Client: Margot Chapelle, Steven Van Caekenberghe, Vincent Flon Agency: Federate
Creative Lead: Denis Dubrulle, Thomas Danthine
Creatives: Bjorn Blockx, Arnaud Jacquemin, Thomas Evenepoel Graphic design: Céline Godaert
Account: Florence Roekens
English copywriter: Gavin Watt
Visual Artist: Charles De Meyer
Photography: Christophe Licoppe
Chocolatier: Concept Chocolate