Happiness en Quick vieren ‘Merry Quickmas’

Crea / News

Het einde van het jaar, een moment om te vieren. Of je dat nu alleen doet of in groep, met vrienden of met familie, in grote of kleine kring, … Quick biedt deze maand voor ieder wat wils. In aanloop naar Kerstmis lanceert Quick, samen met Happiness, de Merry Quickmas-campagne, en drukt daarbij de stempel op deze feestelijke eindejaarsperiode. Via een interactieve game ‘Quick Explorer’, die fans herkennen van voorbije zomer, kan iederéén prijzen winnen.

Een half jaar geleden lanceerde het merk Quick Explorer voor de eerste keer. Het spel, dat je via Google Streetview dropt op iconische en iets-minder-iconische locaties in België, werkt als mechaniek om mensen prijzen te laten winnen. Per spel zijn er vijf rondes waarin spelers hun omgeving via Google Streetview moeten verkennen, door te speuren naar straatnamen, iconische gebouwen, wegwijzers, … Het spel is een grote upgrade van de 21-juli-versie. Nu in een Kerstig jasje, een hele hoop nieuwe locaties (vaak minstens even Kerstig), nieuwe Quick-Facts en een geoptimaliseerde UX en flow.

Elke speler wint, en dat kan je letterlijk nemen. Iedereen, ongeacht de score, wint een nieuwe soort Q-promo, te claimen via de MyQuick-app, om in de huidige markt nóg meer van e profiteren. Deze promo is ook elke week anders, tot het einde van de campagne. Zo is er bijvoorbeeld een Cheeseburger aan € 1,5 of een Classic Burger (waaronder de iconische Giant) voor € 3. En voor de sterspelers zijn er nog mooiere prijzen te winnen: 2x E-bike van het Belgische merk Ahooga, ​2x Lightbeats L Speaker van het Belgische merk ArtSound , 2x Brainwave07 Headphones van het Belgische merk ArtSound , 2x Samsung Beamer The Freestyle, 2x Samsung Galaxy Buds2 Pro, 2x Samsung Galaxy Watch5  en 2x Samsung Galaxy Z Flip4.

En dat élke week. De campagne loopt via een brede waaier aan media met onder andere OOH, POS, sociale media en via de in-store kanalen van Quick. Tot en met 26/12 kan iedereen z'n kans wagen op www.quick.be/nl/explorer.

Merry Quickmas! 🎄 

 

CREDITS

Client: Quick
​Marketing Manager Quick: Evelyn De Groeve
​Brand Manager Quick: Sarah Pockelé-Dilles
​Digital Marketeer Quick: Sophie Verschueren 

Agency: Happiness
​CEO & Strategic Director: Karen Corrigan
​Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
​Creative Director: Katrien Bottez
​Strategic Director: Wesley Roeland, Coppelia de Crane d’Heysselaer
​Connectivity Planner: Elise Van Craen ​
​Creative Content Director: Jil Dockx
​Account Management: Zeno Stevens, Thomas Taeymans, Barbara Devaux
​Concept: Gil Gauniaux, Thibaut Castaing, Florian Decoster, Sara Bergers, Kaat Geerkens, Gretel Canters
​Copywriter: Jil Dockx, Dee Verwaetermeulen, Stéphane Opdenbosch, Elmer Tazartez
​Content Creation: Birger Morris, Luca Diovisalvi, Kyaran Van Mooter
​Motion Design: Simon Schuurman
​Head of Digital: Joni Allaert
​Lead Developer: Thomas Colliers
​Head of Design: Dries Lauwers
​DTP: Loïc Lenoble
​Design: Jonathan Kalifat, Lisa Leloux, Emilie Wauthelet
​Print Producer: Pascal Delfosse

App Developer: LevelApp
​Responsibles: Renaud Laloire, Robert Woronko, Lieselotte De Wael

Digital Support Agency: Dignify
​Responsible: Birger Huysmans

Graphic Support Agency: Idfresh
​Responsible: Céline Dereume