Het einde van het jaar, een moment om te vieren. Of je dat nu alleen doet of in groep, met vrienden of met familie, in grote of kleine kring, … Quick biedt deze maand voor ieder wat wils. In aanloop naar Kerstmis lanceert Quick, samen met Happiness, de Merry Quickmas-campagne, en drukt daarbij de stempel op deze feestelijke eindejaarsperiode. Via een interactieve game ‘Quick Explorer’, die fans herkennen van voorbije zomer, kan iederéén prijzen winnen.
Een half jaar geleden lanceerde het merk Quick Explorer voor de eerste keer. Het spel, dat je via Google Streetview dropt op iconische en iets-minder-iconische locaties in België, werkt als mechaniek om mensen prijzen te laten winnen. Per spel zijn er vijf rondes waarin spelers hun omgeving via Google Streetview moeten verkennen, door te speuren naar straatnamen, iconische gebouwen, wegwijzers, … Het spel is een grote upgrade van de 21-juli-versie. Nu in een Kerstig jasje, een hele hoop nieuwe locaties (vaak minstens even Kerstig), nieuwe Quick-Facts en een geoptimaliseerde UX en flow.
Elke speler wint, en dat kan je letterlijk nemen. Iedereen, ongeacht de score, wint een nieuwe soort Q-promo, te claimen via de MyQuick-app, om in de huidige markt nóg meer van e profiteren. Deze promo is ook elke week anders, tot het einde van de campagne. Zo is er bijvoorbeeld een Cheeseburger aan € 1,5 of een Classic Burger (waaronder de iconische Giant) voor € 3. En voor de sterspelers zijn er nog mooiere prijzen te winnen: 2x E-bike van het Belgische merk Ahooga, 2x Lightbeats L Speaker van het Belgische merk ArtSound , 2x Brainwave07 Headphones van het Belgische merk ArtSound , 2x Samsung Beamer The Freestyle, 2x Samsung Galaxy Buds2 Pro, 2x Samsung Galaxy Watch5 en 2x Samsung Galaxy Z Flip4.
En dat élke week. De campagne loopt via een brede waaier aan media met onder andere OOH, POS, sociale media en via de in-store kanalen van Quick. Tot en met 26/12 kan iedereen z'n kans wagen op www.quick.be/nl/explorer.
Merry Quickmas! 🎄
CREDITS
Client: Quick
Marketing Manager Quick: Evelyn De Groeve
Brand Manager Quick: Sarah Pockelé-Dilles
Digital Marketeer Quick: Sophie Verschueren
Agency: Happiness
CEO & Strategic Director: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Katrien Bottez
Strategic Director: Wesley Roeland, Coppelia de Crane d’Heysselaer
Connectivity Planner: Elise Van Craen
Creative Content Director: Jil Dockx
Account Management: Zeno Stevens, Thomas Taeymans, Barbara Devaux
Concept: Gil Gauniaux, Thibaut Castaing, Florian Decoster, Sara Bergers, Kaat Geerkens, Gretel Canters
Copywriter: Jil Dockx, Dee Verwaetermeulen, Stéphane Opdenbosch, Elmer Tazartez
Content Creation: Birger Morris, Luca Diovisalvi, Kyaran Van Mooter
Motion Design: Simon Schuurman
Head of Digital: Joni Allaert
Lead Developer: Thomas Colliers
Head of Design: Dries Lauwers
DTP: Loïc Lenoble
Design: Jonathan Kalifat, Lisa Leloux, Emilie Wauthelet
Print Producer: Pascal Delfosse
App Developer: LevelApp
Responsibles: Renaud Laloire, Robert Woronko, Lieselotte De Wael
Digital Support Agency: Dignify
Responsible: Birger Huysmans
Graphic Support Agency: Idfresh
Responsible: Céline Dereume
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]