{PUB'S DELIGHT} iO schiet klanten de metaverse in

Crea / News

Metaverse, NFT en blockchain zijn enkele van de populairste modewoorden van 2022. Maar hoeveel bedrijven en merken weten eigenlijk wat de mogelijkheden van deze spannende nieuwe technologieën zijn? iO wilde zijn klanten laten zien waar de fuzz over gaat en de kansen illustreren. Ze organiseerden een Opportunity Summit die duidelijke antwoorden gaf op alle vragen die iO-klanten hadden over deze technologieën en ze lieten zien hoe merken zich kunnen onderscheiden in deze bloeiende virtuele wereld. Tijdens het evenement nodigden ze mensen uit om mee te doen aan de (virtuele) actie door een persoonlijke avatar aan te maken en in het iO-metaversum te stappen. Sam De Win: "Door een virtuele ervaring te creëren, wilden we mensen de mogelijkheden met hun eigen ogen laten zien - of in dit geval: met hun eigen VR-bril. Daarmee positioneerden we iO als een bureau dat innovatie echt omarmt."

Implementatieproces & tijdlijn

"Vanaf het moment dat we besloten de Opportunity Summit te organiseren, schakelden we in de zesde versnelling," vult Stijn Bonjean aan. "We zetten een team op - 100% intern, zonder partnerschappen. We brachten enkele van onze beste grafisch ontwerpers, UX- en UI-ontwerpers en projectmanagers samen en lieten hen doen waar ze goed in zijn. In ongeveer zes weken hadden ze een virtuele 3D-wereld bedacht waar mensen elkaar konden ontmoeten, chatten en zelfs ons werk konden ontdekken."

Innovatief & creatief

De iO Opportunity Summit bood duidelijke antwoorden op alle vragen die iO-klanten hadden over de hype-trein die de metaverse is. Maar het evenement deed veel meer dan antwoorden geven. Men nodigde klanten ook uit om deel te nemen aan de (virtuele) actie. Gasten konden hun persoonlijke avatars creëren en daarmee in de iO-metaverse stappen. Terwijl ze door de 3D-wereld liepen, konden ze elkaar ontmoeten, chatten en recent werk van iO bekijken. Na het evenement gaf men iedereen de kans om hun avatars te claimen als NFT: "We leidden bezoekers door het hele proces van het creëren en claimen van een avatar als een non-fungible token, wat hen liet zien hoe makkelijk het is om NFT's te verhandelen. En het was ook een geweldig souvenir. Het hele proces, inclusief exclusieve toegang tot de metaverse via een persoonlijke avatar, was een unieke ervaring. Het evenement versterkte de positie van iO als innovatief bureau en zorgde voor tal van nieuwe leads en sales."

"Klanten uitnodigen om hun eigen avatars te creëren, er NFT's van te maken en ze te gebruiken om de metaverse te betreden, was voor hen een compleet nieuwe ervaring," besluit Kris Van Hauwermeiren. "De unieke virtuele reis maakte hen vertrouwd met ons werk en onze expertise als innovatiegedreven bureau."

credits

Agency : iO

Executive Creative Director : Sam De Win

Tech Director : Kris Van Hauwermeiren

Project Manager : Stijn Bonjean, Lucas Englebert

Creatives : Paul Joly, Fé Riské

Developers : Felix Dumitrascu, Tom Bruyneel, Samuel Joos, Korhan Kale, Jimmy Morrens, Amadeusz Klak