{PUB'S DELIGHT} Knokke-Heist lanceert nieuwe branding

Crea / News

Op 23 september lanceerde Knokke-Heist haar nieuwe identiteit. Het branding agency Skinn ontwikkelde de compleet nieuwe branding voor de bekendste en meest veelzijdige kustgemeente van België. Branding is niet alleen een belangrijke factor in de professionele of commerciële markt. Een duidelijke en uitgesproken city branding laat een stad of gemeente toe om zich beter te positioneren ten opzichte van andere regio’s. Want in het kader van hun regionale economie en welzijn hebben ook steden en gemeenten er baat bij om ervoor te zorgen dat burgers, bedrijven en potentiële partners ervoor kiezen om er te wonen, op vakantie te gaan of met hen samen te werken. Dat heeft Knokke-Heist goed begrepen. De rebranding werd voorzien in de langdurige samenwerking met Knokke-Heist. Skinn heeft een uitgebreide expertise op vlak van rebranding van merken en regio’s. Met meer dan 15 jaar op de teller, 3 kantoren in binnen- en buitenland en meer dan 60 experten in dienst, bleken zij de ideale professionele partner voor de stad te zijn.

Een eerste doelstelling van de rebranding was het optimaliseren van de manier waarop Knokke-Heist zich extern profileert. Zo wil Knokke-Heist dé kwaliteitsvolle, unieke en innovatieve badplaats zijn én blijven. Ook de merkidentiteit moest een meer hoogwaardige en hedendaagse uitstraling krijgen om een voorloper te blijven. Bovendien wil Knokke-Heist in de toekomst nog beter de diversiteit aan belevingen binnen de gemeente in de verf zetten om zo een breed, maar kwalitatief publiek van bezoekers en bewoners aan te trekken. Meerdere meetings met de stakeholders van Knokke-Heist en plaatsbezoeken aan de vijf wijken (Heist, Duinbergen, Knokke, Het Zoute en Polders) gaven inzicht in hun uitdagingen en doelstellingen, hun visie en missie en de waarden die zij als gemeente hoog in het vaandel dragen: kwaliteit, diversiteit en innovatie. Met andere woorden, Knokke-Heist is dé kwaliteitsvolle, unieke en innovatieve badplaats op mensenmaat, met alle voordelen van een grootstad, maar zonder de nadelen.

Knokke-Heist biedt een grenzeloze waaier aan unieke plaatsen en belevingen die uitnodigend overvloeien in elkaar. De 'waaier' is dan ook het nieuwe beeldmerk geworden van Knokke-Heist. Het symboliseert enerzijds een stralende zon die aan de horizon verdwijnt en weer verschijnt en anderzijds de vijf wijken van Knokke-Heist en hun divers aanbod aan kwaliteit. Het palet van communicatiekleuren werd geïnspireerd op het kleurrijke landschap en patrimonium. Verder zal je ook vormen zien terugkomen, gedistilleerd uit de waaier, die volgende vijf transities symboliseren: uitdijen, uitblazen, rimpelen, uitstijgen, wiegen. Samengevat: Knokke-Heist is klaar voor haar volgende, boeiende hoofdstuk als badplaats van de toekomst.