{PUB's Delight} LDV United is klaar voor een frisse start
Iedereen weet dat roken slecht is voor je, dus daar wil LDV United het eens niet over hebben in hun nieuwe sensibiliseringscampagne rond roken. Samen met het Departement Zorg besloot LDV niet te focussen op de nadelen van roken, maar op de voordelen van stoppen, met een motiverende boodschap.
Want deze stop is de start van zoveel meer. Misschien rook je die laatste sigaret om voor je eerste kindje te gaan of misschien kijk je gewoon uit naar je eerste filmavond zonder pauzes. Er zijn grote en kleine mijlpalen om naartoe te leven. Zo wordt in outdoor en social communicatie op een slimme manier getoond dat net waar roken stopt, iets nieuw begint; een nieuwe levensfase, een actievere levensstijl of misschien wel een spannender liefdesleven.
In nauwe samenwerking met Kom op tegen Kanker, Vlaams Instituut Gezond Leven, Stichting tegen Kanker en VRGT werden vijf emotionele redenen gekozen om te stoppen. Zo hoopt LDV intentie om te zetten in actie en rokers minstens één stoppoging te laten ondernemen.
Want wat het einde lijkt, is vaak het begin van iets beters. Een frisse start.
Credits
Client: Vlaanderen: Departement Zorg
Contact: Shanah De Brabander, Oele Demeulemeester, Bart Van Gansen
Agency: LDV United
CD: Dries De bruyn, Stef Selfslagh
Creation: Steffy Bertels, Lynn Laenen
Account Team: Elien De Beule, Elise Crispeels
Strategy: Fatima Llouh, Floris Adriaenssens
Design: Stijn Voeten, Sandra Wulffaert