{PUB's Delight} Lucy zingt voor World Choir Games 2021
Na Tschwane (Zuid-Afrika) in 2018, Sochi (Rusland) in 2016, Riga (Letland) in 2014, enz. is Vlaanderen de nieuwe gastheer voor de World Choir Games. De World Choir Games zijn zowat de Olympische Spelen van de zangkoren en werden voor het eerst georganiseerd in Linz (Oostenrijk) in het jaar 2000.
De 11de editie van het internationale event zal plaatsvinden in Vlaanderen, waar meer dan 6.000 zangers een gooi zullen doen naar een podiumplaats. De ticketverkoop voor de World Choir Games zal vanaf midden september van start gaan. Het event zal eveneens ook volledig digitaal kunnen gevolgd kunnen worden. WCG koos Lucy uit als lead agency. Het Brusselse bureau is verantwoordelijk voor de merkpositionering, de communicatiestrategie en het in goede banen leiden van alle creatie. In een eerste fase van de communicatiestrategie richt WCG zich tot de Vlaamse koren. Zij kunnen zich immers nog inschrijven zowel voor het competitieve deel als het niet competitieve deel met o.a. workshops, coaching sessies, of deelnemen als vrijwilliger. De volgende maanden mogen we ook nog campagnes voor het breed publiek verwachten.
De “Koor Call”
In een social filmpje belt Duartes Vocal Ensemble naar meerdere koordirigenten. Wanneer ze opnemen, brengen ze een nummer waarin wordt uitgelegd hoe je als koor, zanger, muzikant of liefhebber kunt deelnemen aan de World Choir Games. Daarnaast kregen zowat alle Vlaamse koorzangers een follow-up direct mail in de bus met de melding dat ze een belangrijke oproep hebben gemist en een link naar de social film.
Meer weten over de World Choir Games: https://www.wcg2021.be/
Credits
Brand: World Choir Games
Clients: Koenraad De Meulder, Sophie Detremmerie, Kaat Thijs, Lander Arcay, Hanne De Graef, Marjolein Braspenningx, Lieselotte Goessens
Agency: Lucy
Creative Director: Laurent Dochy, Iwein Vandevyver
Strategic Director: Laurent Dochy
Copywriter: Nicolas Van Gucht
Art Director: Jan Nagels
Account Executive: Sofie Hoorens
Account Manager: Thomas Vuerinckx
Head of Design: Jan Sidgwick
DTP: Ken Wuytack
Production Agency: Fledge
Directors: Jaan Stevens & Michiel Venmans
DOP: Arno Weijdema
Geluidsman: Mathias Van Gasse
Line Producer: Francis Bosschem
Executive Producer: Roeland Jeangout
Creative Partner: Diederik Jeangout
Sound: Sonhouse
Koor: Duartes Vocal Ensemble
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]