{PUB's Delight} Mortierbrigade en Brussel Mobiliteit doen Boudewijn geen cadeau

Crea / News

Na het succes van de eerste campagne hebben mortierbrigade en Brussel Mobiliteit Boudewijn opnieuw in de spotlights gezet. Deze keer om tijdens de eindejaarsfeesten iedereen tussen de 18 en 30 jaar, te wijzen op de risico’s van rijden onder invloed. Deze keer vinden we Boudewijn, de koning van de weddenschappen, terug in zijn tweede verblijf. In een online spot van 90 seconden weidt hij uit over zijn liefde voor de eindejaarsfeesten. De slechte weersomstandigheden en talloze drinkpartijen vergroten samen de kans op verkeersongelukken. Natuurlijk is hij dus in zijn nopjes.

De campagne zet jongeren aan om hem geen cadeaus te geven en biedt makkelijke alternatieven aan, zodat ze niet naar huis willen rijden onder invloed. Zo kan je ter plaatse blijven slapen, een taxi nemen of naar huis gaan met het openbaar vervoer.

Ook 5 YouTube pre-rolls zitten in de campagne. De korte filmpjes spelen in op het gedrag van internetgebruikers. Wanneer iemand een pre-roll skipt, volgt er een volgende pre-roll waarin Baudouin boos wordt omdat je niet wil luisteren. Skip je de volgende, dan wordt hij nog bozer.

Een actie op WhatsApp maakt het mogelijk voor jongeren om zich te amuseren met Baudouin tijdens de feestdagen. Heel december stuurt hij tips, video’s, gifs en berichten om je er met humor aan te herinneren, niet te rijden onder invloed. Je kan je hier inschrijven.

Daar stopte de campagne niet. In samenwerking met start-up Fline, ontwikkelden mortierbrigade en Brussel Mobiliteit een fotoautomaat met een alcoholtest erin. Deze werd geïnstalleerd in verschillende grote bars in Brussel. Om een foto in ontvangst te nemen, moet je eerst een alcoholtest afleggen. Zo weet je hoe lang je nog moet wachten, voor je naar huis mag rijden of wanneer je best een taxi neemt.

In samenwerking met de MIVB werden er ook affiches gehangen op de achterkant van de bus en in tram- en metrostations. Allemaal om zo veel mogelijk Brusselaars te bereiken.

De campagne duurt van donderdag 16 december tot 31 december.

Credits

Client: Brussel Mobiliteit
Client contacts: Alexandre Carlino & Véronique Dehasque

Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends

Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Creatives: Nicolas Gaspart & Frédéric Zouag

Business & strategic planner : Philippe Gerin

Lead Producer : Tuyen Pham
Producer : Hanne Polé
Digital Strategic Planner : Laura Deknock

Social Lead : Lisa Smets
Senior Media Strategist : Chenling Zhang

Social Creative : Louis Vielle

Digital Business Manager : Jeroen De Bock

Digital project manager : Laurens Selathuri

UX designer : Wout Leemans

Cross Media Designer : Vito Latorrata

Production Company : Jekyll’n Hyde

Executive Producer : Frederic Labeye

Line Producer : Camille Cieters

Director : Fred Deloof

DOP : Fred Labeye
Photographer : Fred Labeye
Sound production : Sonhouse
Digital production company : Craftworkz