{PUB's Delight} Publicis Groupe en Digitall vechten tegen digitale uitsluiting

Crea / News

Met de steun van Publicis Groupe Belgium zette het collectief Digitall een sensibiliseringscampagne op over de impact die deze uitsluiting kan hebben op onze dagdagelijkse rechten. Digitale uitsluiting treft 40% van de Belgen! De campagne benadert dit fenomeen via onze mensenrechten, verworven rechten, en die nu plots wankelen door de digitale uitsluiting. Want vandaag verloopt wat we doen, alle procedures, alle relaties met anderen vaak via digitale weg. Wie niet over de juiste technologie beschikt, of niet de juiste vaardigheden heeft om deze technologie op de juiste manier te gebruiken, ziet zijn meest elementaire rechten wankelen: het recht op huisvesting, onderwijs, werk, privacy en vele andere. De campagne leert ons ook dat 40% van de Belgen op de een of andere manier met deze uitsluiting te maken heeft. Iedereen die het moeilijk vindt om websites te gebruiken, apps te downloaden, zich online te identificeren, gebruik te maken van online (sociale) netwerken... Dit confronterende en interpellerende discours werd in een brede all-mediacampagne gegoten (tv, print, digitaal, radio, SoMe...) en toont symbolisch portretten van mensen die te maken hebben met digitale uitsluiting en die, heel letterlijk, wankelen.

Om de campagne te lanceren vond op 16 juni een spectaculair evenement plaats in het park naast Tour & Taxis, bij de Obelisk van de mensenrechten. Naast deze zuil, die opgebouwd is uit marmeren blokken met daarin de 30 mensenrechten gegraveerd, werd een identieke tweede obelisk geplaatst. Een digitale versie die niet rechtop maar ondersteboven staat, steunend op de punt, wankelend ... een krachtige symboliek. De pers was er uiteraard bij, en de lancering werd ook bijgewoond en uitdrukkelijk gesteund door Petra de Sutter, vice-eerste minister van België.

Credits  

Client: DigitAll vertegenwoordigd door BNP Paribas Fortis en Proximus

Client Lead: Ellen Sonck

Account Director: Allen Marchant

Accoun team: Frederic Sodermans, Stefanie Durieux, Najad Menouar, Lisa Decrick, Anthony O'Donnell

Chief Strategy Officer: Berten Peremans

Sr Brand & Campaign Strategist: David Burny Marketing

Performance Strategist: Philippe Haine

Strategic Intelligence Lead: Matthias Langenaeker

Marketing Intelligence Strategist: Dieter Vits

Chief Creative Officer: Eduardo Marques

Executive Creative Director: Mathieu cardon

Sr Creatives: Daniel Vanden Broucke & Maarten De Maayer

Copywriter NL: Wim Corremans

Copywriter FR: Jean-Marc Wachsmann

Art Director: Charles-Elie Chauvaux

Motion & SD Designer: Gauthier Fairon

Designers: Mauro Cordella, Benoit Germeau, Arnaud Duval

Content Lead: Joyce Poelmans

Content Manager: Yaiza Narganez Gomez

Social Project Manager & Content Manager : Kwinten Rummens

Content Creator : Joris Van der Plaetsen

Digital Business & Operations Director: Emily Olaerts

Digital Project Managers: David Calvete, Lourdes Fernandez

Front-End Developer: Laetitia Carosio

Digital Producers: Teo Rasmerita, Thierry Vandermeulen

Media Consultant: Georgia Temperman

Sr Touchpoints. Experts : Meriem Lahbib, Geoffrey de Baré

Sr OOH Expert : Joëlle Geeurickx

Moving Images Lead: Marc Van Buggenhout

Moving Images Producer: Daan Feytongs

Sound Lead: Tom Garcia

Sound Producer: Saartje Goris

Sound Engineer: Mathias Lewis

Stunt Production: Gilles Capelluto

Print Producer: Marleen Hemeleers

External production

Production company: ADULT

Executive Producer: Tatiana Pierre

Director Awareness: Jef Boes

Director Testimonials: Lieven Bulckens

DOP: David Dooms

Post Production: Robin De Praetere @ FramesPostProduction

Grading: Kene Illegems

Photography: Jef Boes

Stunt Production : More To Show

Website : HYP3, Akira, Positive Thinking Company, Any Surfer