{PUB's Delight} Publicis Groupe en GSK zetten de bloemetjes buiten voor gynaecologische kanker

Crea / News

Een maand geleden wist Publicis Groupe na een korte pitch-ronde het biopharma bedrijf GSK te overtuigen met een sterk creatief concept. De briefing? Vrouwen ervan overtuigen zich te laten controleren op gynaecologische kankers en GSK naar voren schuiven als een betrouwbare partner tijdens dit traject.

Het belang van een frequente check-up bij de gynaecoloog valt niet te onderschatten. Veel vrouwen laten zich immers pas controleren op gynaecologische kanker wanneer ze symptomen vertonen, wat soms in een laat stadium van de kankerontwikkeling kan zijn. Hoe eerder kanker ontdekt wordt, hoe groter de kans op een succesvolle behandeling.

Publicis Groupe koos voor een hoofdzakelijk vrouwelijk pitch-team aangezien zij zich nu eenmaal het best kunnen herkennen in inleven in dit soort situaties. Het team bedacht een activatie met als strategie en kernboodschap “Zorg voor jezelf zoals je voor een bloem zou zorgen”. Net zoals een bloem, heeft je gezondheid namelijk regelmatige zorg en aandacht nodig, anders verwelkt ze.

De activatie werd op korte tijd op poten gezet en bestaat uit een DOOH cube met visuals die het publiek even doen stilstaan, letterlijk en figuurlijk. Een imponerende bloemenmuur die het vrouwelijk voortplantingsorgaan voorstelt, verdwijnt langzaam en onthult de boodschap van de activatie. De cube werd op een strategische locatie geplaatst in een van de meest drukbezochte stations in België voor maximale visibiliteit. Om het concept te ondersteunen werden er flyers uitgedeeld met een QR-code naar een educatieve video. De installatie is nog tot eind juni te zien in het station van Brussel-Noord.

Credits:

Client: GSK
Marta Domínguez Gargallo Ilkem Gurcan
Pauline Renaux
Stéphane Bodelot
Client Lead: Capucine Colas Account Manager: Marie Simon
Content Strategist: Christina Goosdeel
Creative Director: Naim Baddich
Creatives/concept providers: Yne Mommaerts & Mayte Destino Copywriter: Yne Mommaerts & Mayte Destino
Content Lead: Joyce Poelmans
Senior Social Project Manager: Marylou Lalu Content Managers: Yne Mommaerts & Mayte Destino Senior Content Creator: Jeroen Van Laethem
Head of Art: Guilherme Nunes
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut Creative Designer: Natacha De Nauw 3D & Motion Designer: Gauthier Fairon Sr Infographist/DTPer: François Baudon
Sr OOH Expert: Joelle Geeurickx
External production
Billups & Spicy Motion