{PUB's Delight} TBWA en Delhaize maken september weer betaalbaar

Crea / News

“Het is goei marchandise, maar je betaalt er ook wel voor...”. Da’s wat veel mensen al eens durven te zeggen over Delhaize. En da’s jammer. Want iedereen zou elke dag moeten kunnen genieten van gezond en lekker eten. Nu de dure septembermaand eraan komt, kondigt Delhaize met een nieuwe campagne van TBWA nieuwe stappen aan, die van Delhaize nog meer de supermarkt voor iedereen moeten maken.

Schoolbenodigdheden, sportuitrusting, herfstkleding en ja, inflatie: september is voor gezinnen een dure maand. Daarom komt Delhaize nu met een aantrekkelijke prijsoplossing. Want vanaf nu vind je in elke Delhaize-winkel niet 500 maar 1000 Kleine Leeuwtjes! Dat zijn maar liefst 1000 producten voor elke dag die altijd klein geprijsd zijn, zoals water, eieren, melk, brood, bloem, koekjes, groenten, fruit... ​

De 1000 Kleine Leeuwtjes worden aangekondigd met een printcampagne waarbij de stappende rode Delhaize-leeuw bepaalde letters van woorden bedekt. ‘Onbetaalbaar’ wordt zo ‘betaalbaar’. En ‘de superdure maand september’ die wordt simpelweg ‘super’. Op die manier willen TBWA en Delhaize de prijsperceptie over Delhaize veranderen, net zoals de dynamische leeuw woorden verandert.

De opgefriste look en het gebalde taalgebruik van deze campagne zal trouwens worden doorgetrokken in volgende campagnes. En ook de tv-spots werden aangepakt. Die tonen niet langer een parade aan producten maar spelen in op dagdagelijkse, herkenbare situaties en tonen hoe Delhaize jou het leven makkelijker en goedkoper kan maken.

De campagne loopt in de krant, in OOH, op verschillende tv-kanalen en in digital.

Credits

Agency:

TBWA\Belgium

Client:

Delhaize

Campaign title:

September is superduur. Met 1000 Kleine Leeuwtjes, 1000 Kleine Prijsjes!

Septembre, c’est super cher. 1000 P’tits Lions, 1000 P’tits Prix !

Creative director:

Frank Marinus, Jeroen Bostoen

Creative team:

Chiara De Decker, Stijn Klaver, Stefan Dias, Ymke Smets, Yannick Pringels, Florence François, Alex Ameye, Sandrine Rozenberg, Sven Van Hooydonck

Digital creative team:

Inge Bracke, Tiffany Van den Abeele

Account team:

Marieke Michils, Nathalie Thollebeek, Naomi Goossens, Laure Ghekiere,
Marjorie Paquet, Louise Dutron

Strategy:

Bert Denis, Kristof Janssens, Dorien Mathijssen

Connection strategy:

Jolien Van Heyste

Design:

Hendrik Everaerts, Estelle Vanduynslager, Maarten Vranken

Traffic:

Elien Cardon, Christine Lips

Director studio:

Danny Jacquemin

Retouches:

Marianne Gualtieri

DTP:

Marianne Gualtieri, Patrizia Secci

Digital production:

MAKE

Photography:

Studio Wauters

Head of AV Production MAKE:

Mieke Vandewalle

Production: MAKE

TV-Producer: Cindy De Mooter, Sophie Scheck

Producer: Shana Duprez

Director: Wim Geudens

DOP: Piet Deyaert

Post-production company: MAKE

Post-producer: Leslie Verbist, Shana Duprez

Offline: Robin De Praetere

Online: Gill Vander Cluyzen

Sound: Jan Pollet, Gwenn Nicolay

Grading: Kene Illegems

Socials production company: MAKE

Post-producer: Leslie Verbist   

Online: Gill Vander Cluyzen

Sound: Nicolas Ruysevelt

 Media agency:

MindShare: Claudia Pacitti, Laura Monteleone, Stéphanie Van Geit