{PUB's Delight} TBWA en Delhaize maken september weer betaalbaar

“Het is goei marchandise, maar je betaalt er ook wel voor...”. Da’s wat veel mensen al eens durven te zeggen over Delhaize. En da’s jammer. Want iedereen zou elke dag moeten kunnen genieten van gezond en lekker eten. Nu de dure septembermaand eraan komt, kondigt Delhaize met een nieuwe campagne van TBWA nieuwe stappen aan, die van Delhaize nog meer de supermarkt voor iedereen moeten maken.
Schoolbenodigdheden, sportuitrusting, herfstkleding en ja, inflatie: september is voor gezinnen een dure maand. Daarom komt Delhaize nu met een aantrekkelijke prijsoplossing. Want vanaf nu vind je in elke Delhaize-winkel niet 500 maar 1000 Kleine Leeuwtjes! Dat zijn maar liefst 1000 producten voor elke dag die altijd klein geprijsd zijn, zoals water, eieren, melk, brood, bloem, koekjes, groenten, fruit...
De 1000 Kleine Leeuwtjes worden aangekondigd met een printcampagne waarbij de stappende rode Delhaize-leeuw bepaalde letters van woorden bedekt. ‘Onbetaalbaar’ wordt zo ‘betaalbaar’. En ‘de superdure maand september’ die wordt simpelweg ‘super’. Op die manier willen TBWA en Delhaize de prijsperceptie over Delhaize veranderen, net zoals de dynamische leeuw woorden verandert.
De opgefriste look en het gebalde taalgebruik van deze campagne zal trouwens worden doorgetrokken in volgende campagnes. En ook de tv-spots werden aangepakt. Die tonen niet langer een parade aan producten maar spelen in op dagdagelijkse, herkenbare situaties en tonen hoe Delhaize jou het leven makkelijker en goedkoper kan maken.
De campagne loopt in de krant, in OOH, op verschillende tv-kanalen en in digital.
Credits
Agency:
TBWA\Belgium
Client:
Delhaize
Campaign title:
September is superduur. Met 1000 Kleine Leeuwtjes, 1000 Kleine Prijsjes!
Septembre, c’est super cher. 1000 P’tits Lions, 1000 P’tits Prix !
Creative director:
Frank Marinus, Jeroen Bostoen
Creative team:
Chiara De Decker, Stijn Klaver, Stefan Dias, Ymke Smets, Yannick Pringels, Florence François, Alex Ameye, Sandrine Rozenberg, Sven Van Hooydonck
Digital creative team:
Inge Bracke, Tiffany Van den Abeele
Account team:
Marieke Michils, Nathalie Thollebeek, Naomi Goossens, Laure Ghekiere,
Marjorie Paquet, Louise Dutron
Strategy:
Bert Denis, Kristof Janssens, Dorien Mathijssen
Connection strategy:
Jolien Van Heyste
Design:
Hendrik Everaerts, Estelle Vanduynslager, Maarten Vranken
Traffic:
Elien Cardon, Christine Lips
Director studio:
Danny Jacquemin
Retouches:
Marianne Gualtieri
DTP:
Marianne Gualtieri, Patrizia Secci
Digital production:
MAKE
Photography:
Studio Wauters
Head of AV Production MAKE:
Mieke Vandewalle
Production: MAKE
TV-Producer: Cindy De Mooter, Sophie Scheck
Producer: Shana Duprez
Director: Wim Geudens
DOP: Piet Deyaert
Post-production company: MAKE
Post-producer: Leslie Verbist, Shana Duprez
Offline: Robin De Praetere
Online: Gill Vander Cluyzen
Sound: Jan Pollet, Gwenn Nicolay
Grading: Kene Illegems
Socials production company: MAKE
Post-producer: Leslie Verbist
Online: Gill Vander Cluyzen
Sound: Nicolas Ruysevelt
Media agency:
MindShare: Claudia Pacitti, Laura Monteleone, Stéphanie Van Geit
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]