KBC zorgt ervoor dat mensen het beste uit zichzelf en hun dromen kunnen halen en zo vooruitgaan. En dat op maat en ritme van het leven. Kortom: KBC beweegt met je mee. Wat ook meteen de nieuwe baseline wordt van de bank-verzekeraar, bedacht en vormgegeven door TBWA.
Deze visie wordt ingevuld op verschillende niveaus:
- KBC beweegt letterlijk met je mee via de bankapp op je smartphone en doet dit met proactieve oplossingen voor elke dag, op jouw ritme en waar je ook bent.
- Ook beweegt KBC mee op de sleutelmomenten in je leven, door klaar te staan met een schouderklopje en een duwtje in de rug, om van je dromen plannen te maken en je te helpen die te realiseren en beschermen
- Tenslotte beweegt KBC ook mee met de samenleving, door mee te bouwen aan innovatieve oplossingen voor vandaag en morgen en er zo voor te zorgen dat we samen vooruitgaan.
Visueel brengt KBC deze visie ook naar buiten. Het merk verfrist haar iconische blauwe kleur en benadrukt haar dynamische karakter door de verschillende touchpoints een prominente rol te geven in alle vormen van communicatie. Waar mogelijk worden ze in beweging uitgespeeld, om te beklemtonen dat de bank-verzekeraar op elk moment en via elk kanaal met jou mee beweegt.
De nieuwe stijl en baseline worden neergezet in twee films geregisseerd door Jeroen Mol. Eén gericht naar ondernemers, één naar particulieren. De soundtrack voor beide films is het nummer ‘Yes I Can’ van Sammy Davis Jr. en zet perfect de toon van de stimulerende en enthousiasmerende bank-verzekeraar die KBC wil zijn. Het nummer komt ook terug in twee radio manifesto’s en in de kortere videoafgeleiden voor social media.
Credits
CLIENT
Jurgen Vandervelde
Patrick Kindt
Valerie Bracke
Ann Theunis
Erik Van den Bossche
CREATIVES
Jan Macken & Ad Van Ongeval
ACCOUNT TEAM
Bénédicte Ernst & Sanah Walravens
STRATEGY
Bert Denis, Stéphanie Vercruysse & Louise Marinus
DESIGN
Make
PHOTOGRAPHY
Art Buyer & producer: Elly Laureys
Photographer: Niko Caignie
AGENCY PRODUCERS
Lore Desmet
PRODUCTION COMPANY: CZAR
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Rien Behaege
Director: Jeroen Mol
DOP: Bjorn Charpentier
POST-PRODUCTION COMPANY : MAKE
Post-producer: Leslie Verbist
Edit: Helena Overlaet-Michiels
Online: Stijn Van Assche, Elke D’Haese
Grading: Tom Mulder
Sound: Jan Pollet
RADIO PRODUCTION COMPANY: MAKE
Producer: Lauranne Van Der Heyden, Raf Cyran
Sound: Jan Pollet & Gwenn Nicolay
Music: MAKE
DTP:
Annick Cohen, Axel Nedee, Danny Jacquemin, Patti Secci
DIGITAL PRODUCTION: MAKE
Matthias Deruddere
MEDIA
Media Agency: Mindshare
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]