{PUB's Delight} TBWA en KBC bewegen met je mee met een nieuwe merkbelofte en stijl

Crea / Design / News

KBC zorgt ervoor dat mensen het beste uit zichzelf en hun dromen kunnen halen en zo vooruitgaan. En dat op maat en ritme van het leven. Kortom: KBC beweegt met je mee. Wat ook meteen de nieuwe baseline wordt van de bank-verzekeraar, bedacht en vormgegeven door TBWA

Deze visie wordt ingevuld op verschillende niveaus:

  • KBC beweegt letterlijk met je mee via de bankapp op je smartphone en doet dit met proactieve oplossingen voor elke dag, op jouw ritme en waar je ook bent.
  • Ook beweegt KBC mee op de sleutelmomenten in je leven, door klaar te staan met een schouderklopje en een duwtje in de rug, om van je dromen plannen te maken en je te helpen die te realiseren en beschermen
  • Tenslotte beweegt KBC ook mee met de samenleving, door mee te bouwen aan innovatieve oplossingen voor vandaag en morgen en er zo voor te zorgen dat we samen vooruitgaan.

Visueel brengt KBC deze visie ook naar buiten. Het merk verfrist haar iconische blauwe kleur en benadrukt haar dynamische karakter door de verschillende touchpoints een prominente rol te geven in alle vormen van communicatie. Waar mogelijk worden ze in beweging uitgespeeld, om te beklemtonen dat de bank-verzekeraar op elk moment en via elk kanaal met jou mee beweegt.

De nieuwe stijl en baseline worden neergezet in twee films geregisseerd door Jeroen Mol. Eén gericht naar ondernemers, één naar particulieren. De soundtrack voor beide films is het nummer ‘Yes I Can’ van Sammy Davis Jr. en zet perfect de toon van de stimulerende en enthousiasmerende bank-verzekeraar die KBC wil zijn. Het nummer komt ook terug in twee radio manifesto’s en in de kortere videoafgeleiden voor social media.

Credits

CLIENT

Jurgen Vandervelde

Patrick Kindt

Valerie Bracke

Ann Theunis

Erik Van den Bossche

CREATIVES

Jan Macken & Ad Van Ongeval

ACCOUNT TEAM

Bénédicte Ernst & Sanah Walravens

STRATEGY

Bert Denis, Stéphanie Vercruysse & Louise Marinus

DESIGN

Make

PHOTOGRAPHY

Art Buyer & producer: Elly Laureys

Photographer: Niko Caignie

AGENCY PRODUCERS

Lore Desmet

PRODUCTION COMPANY:  CZAR

Executive Producer: Eurydice Gysel

Producer: Rien Behaege

Director: Jeroen Mol

DOP: Bjorn Charpentier

POST-PRODUCTION COMPANY :   MAKE

Post-producer: Leslie Verbist

Edit: Helena Overlaet-Michiels

Online: Stijn Van Assche, Elke D’Haese

Grading: Tom Mulder

Sound: Jan Pollet

RADIO PRODUCTION COMPANY:  MAKE

Producer: Lauranne Van Der Heyden, Raf Cyran

Sound: Jan Pollet & Gwenn Nicolay

Music: MAKE

DTP:

Annick Cohen, Axel Nedee, Danny Jacquemin, Patti Secci

DIGITAL PRODUCTION: MAKE

Matthias Deruddere

MEDIA

Media Agency: Mindshare