Onder het motto “Elk land is meer dan de kleuren in zijn vlag” maakt Visit Brussels een mooi statement op de dag van de kwartfinales van het EK voetbal. Alle voetbalvlaggen van de achtste finalisten kregen een nieuw design als antwoord op het verbod van UEFA om de Allianz Arena in regenboogkleuren te steken en het bannen van regenboogvlaggen tijdens de match van Nederland tegen Tsjechië.

De nationale regenboogvlaggen zijn sinds vrijdag te zien op een I-Conic billboard op De Brouckère in Brussel, één van de zichtbaarste plaatsen in Brussel. Visit Brussels paste eerder deze week al de profielfoto van haar Facebook- en Instagramkanalen aan om haar steun te betuigen aan de LGBTQ+-gemeenschap en wil met deze actie tonen dat onze hoofdstad ook de hoofdstad is als het aankomt op het respecteren van ieders geaardheid. Wie zelf een vlag wil, kan die downloaden op de website showyourcolours.eu.

In Brussel zijn zowat alle nationaliteiten vertegenwoordigd en zo kan elke supporter van gelijk welk Europees land voor meer supporteren dan de kleuren van hun eigen vlag.
Credits
Client: visit.brussels
Client contacts: Annemie Verschueren (Director Media & Communication) & Frederik Blancke (Communicatie Manager)
Agency: FamousGrey
CEO: Francis Lippens
Executive CD: Peter Ampe
Creative Team: Jonas Caluwé, Johan Van Oeckel
Account Director: Jef Leysen
Strategic Planner: Aze Van Coillie
Image & Sound Editor: Sven Vanhee
Web Developer: Arno Van Biesen