{PUB's Delight} Voor Happiness en 2dehands maakt elke deal een verschil

Crea / News

‘Elke deal een groot verschil’, dat staat centraal in de nieuwe geïntegreerde marketingcampagne die 2dehands lanceert. Elke maand komen ruim drie miljoen kopers en verkopers samen op het online handelsplatform. Zo krijgen spullen op 2dehands een tweede, derde of zelfs vierde leven. De nieuwe merkcampagne laat zien hoe deze miljoenen individuele 2dehandsgebruikers samen bijdragen aan een wereld waarin mensen meer delen en minder verspillen. Want met zo’n 70.000 nieuwe advertenties per dag wordt de levensduur van spullen verlengd, vinden lokale ondernemers meer klanten, en draagt elke gebruiker bij aan de circulaire economie. 

Verschil

2dehands is 22 jaar geleden opgericht op basis van de principes van betaalbaarheid en duurzaamheid. Het platform bestaat voor die consumenten en ondernemers die om elkaar en hun leefomgeving geven. Het grootste online handelsplatform van België focust zich in haar nieuwe positionering daarom ook meer op de rol die haar gebruikers spelen in de circulaire economie en op het gebied van duurzaamheid. Gregory Kukolj, CMO van 2dehands:: “De meeste mensen willen iets goeds doen. Voor een ander of voor de wereld. Maar vaak weten ze niet waar ze moeten beginnen. We willen mensen laten beseffen dat ze al met kleine stappen een verschil kunnen maken voor de mensen en de wereld om ons heen. Daar past kopen en verkopen op 2dehands als geen ander bij. Of het nu gaat om het steunen van de plaatselijke autodealer, het verkopen van een kinderwagen aan andere kersverse ouders, in plaats van iets weg te gooien, iets weg te geven of geld te verdienen aan kleding die je nooit draagt; al deze kleine acties voelen goed voor jezelf en maken verschil.”

Wereldveranderaars

De geïntegreerde storytelling campagne ging op 1 mei van start met een multi-channel activatie (TV, video, social, owned media en CRM). In een tv-commercial en een aanvullende online video wordt aan de hand van herkenbare momenten getoond hoe mensen samen op 2dehands het verschil maken. Of ze nu een nu zetel een tweede of derde leven geven, zorgvuldig nog een keer de auto nakijken voordat deze wordt doorverkocht aan een nieuwe eigenaar, een pakketje met wat extra zorg inpakken of iets gratis weggeven; het zijn stuk voor stuk wereldveranderaars.

TVC (vanaf 1 mei 2021)

Online video (vanaf 1 juni 2021)

Credits

Verantwoordelijk bij Marktplaats: Gregory Kukolj, Grietje Suijkerbuijk, Natalie Zwart

Bureau: Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam (The Good)

Creatie: Niek Eijsbouts, Katrien Bottez

Strategie: Frans Cuyper, Bauke Nater

Productie: Happiness

Productiemaatschappij: CAKE Film & Photography

Regie: Henk Loorbach

Edit: Happiness

Sound: Raygun & Postoffice

Muziek: Sizzer

Postproductie: Happiness

Media: Mediacom

Digital media: Maxlead

Fotografie: Iris Duvekot