{PUB’s Delight} Walibi en Emakina zijn sneller dan de bliksem!

Crea / News

Walibi heropende recent haar deuren en vierde de feestelijke gelegenheid met de lancering van megacoaster Kondaa. Digitaal bureau Emakina creëerde de passende communicatie voor dit nieuwe sleutelmoment in de rijke geschiedenis van het themapark.

“Ons team en Emakina hebben intensief samengewerkt om deze rijke communicatie-ervaring voor te bereiden en zo de lancering van onze nieuwe attractie kracht bij te zetten,” vertelt Alexis Nuyt, CMO van Walibi Belgium. “Het is een fantastische rollercoaster om samen aan dit project te werken en dit spannend verhaal te ontwikkelen, dat veel meer doet dan onze spectaculaire nieuwe megacoaster aan te kondigen. Ook in onze communicatie bewijzen we dat we het meest innovatieve themapark van België zijn!”

Twee belangrijke doelgroepen combineren

Na het maken van een zorgvuldig samengesteld merkboek ontwikkelde het team de Kondaa-legende. Dat was het uitgangspunt voor aangepaste boodschappen voor beide belangrijke doelgroepen: gezinnen met (jonge) kinderen, en sensatiebeluste kids en jongvolwassenen (van 14 tot 25 jaar).

Op de nieuwe website kondaa.walibi.be worden sensatiezoekers en families uitgenodigd om getuige te zijn van de komst van een buitengewoon monster met legendarische afmetingen in de Exotische Wereld van het themapark: de legendarische Kondaa leeft!

Hoog als een berg, lang als een rivier, en sneller dan bliksem

Dit indrukwekkende beest wordt gevangen en aan de wereld voorgesteld in een meeslepende videoreeks met vier afleveringen, die beelden van het park combineert met zorgvuldig gemaakte animatie en interviews. Twee van de clips zijn al te zien op de Kondaa-website en het verhaal gaat verder met twee extra hoofdstukken, die in de komende weken volgen. De hele productie, inclusief het geluidsontwerp, werd verzorgd door het motion expert team van Emakina.

“Het zijn spannende tijden voor Walibi en wij delen hun enthousiasme en energie,” zegt Tim Wolfs, MD van Emakina.BE. “Als User Agency hebben wij dezelfde passie voor het creëren van boeiende ervaringen, in lijn met hun kernwaarden en marktdoelstellingen. Het is een voorrecht om met hen samen te werken. We kijken ernaar uit om hun leidende positie alsinnovatief en plezierig themapark verder uit te bouwen.”