Mylène: een Belgisch icoon dat vrouwen al generaties lang samenbrengt op de alombekende homeparties. En bovenal een merk voor vrouwen door vrouwen. Voor hun meest recente merkevolutie gingen ze aankloppen bij designstudio WeWantMore, die hen voorzag van een branding waarin krachtige kleuren, frisse illustraties en de volgende generatie Mylène-vrouwen empoweren centraal staan.
“Mylène, een merk dat staat als een huis, moderniseren, dynamiseren en GenZ-proof maken was een stevige opdracht. WeWantMore zag direct de uitdaging en ging op een zeer pragmatische manier met ons aan de slag,” vertelt Charlotte Giroud, Mylène’s chief commercial & marketing officer.
“Het was een hele eer om een iconisch Belgisch merk als Mylène toevertrouwd te krijgen. En om de passie en gedrevenheid van het Mylène-team, de consulentes én fans te mogen vertalen naar een nieuw, ambitieus verhaal. We kregen als designstudio dan ook nog eens de vrijheid om grenzen af te tasten en beyond the obvious te gaan,” zegt Eric Leurquin, creative director bij WeWantMore.
“Er werd met veel aandacht geluisterd, ervaren en getest. Een organische evolutie - zonder de Mylène community een revolutie te laten doormaken - was dan de meest voor de hand liggende outcome. Een heel fijne en sterke samenwerking. Met de nieuwe rebranding kunnen we direct aan de slag en maakt de oefening heel tastbaar,” concludeert Charlotte Giroud.